..DET HADDE JEG IKKE FORVENTA..

Heisann i kveldingen, folkens..først må jeg advare dere – hvis det er noen som er litt fintfølende når det gjelder sår o.l, så er det et litt ekkelt bilde nederst her..

Men først – her starta jeg dagen min som jeg så ofte bruker – med frokost og mårrakaffe ute på verandaen.
Vi har et nydelig vær for tiden – kaldt, jovisst (jevnt rundt 10 minus hos meg) men så fantastisk vakkert med de klare fargene som er nå.
Og jeg har mårrasola på verandaen her, så i dag kosa jeg meg bare værre – med utsikt mot hurtigruta som la fra kai i sentrum – og som har ruta si rett forbi her på sin tur sørover..

 

..yepp..har den nesten i fjærsteinene her, hehe =P

 

Etter frokost, dro jeg bort til ei venninne og hjalp henne med å få start på bilen hennes..den hadde stått ubrukt i et par-tre dager i kulda, og batteriet var temmelig utladda…så jeg tok med meg jump starteren min og dro bort til henne og fikk gitt henne starthjelp.

En kjekk, liten sak..enkel å ta med – og kan lades opp både i bilen og hjemme 😉

 

 

Når batteri har vært fri for strøm, bør man jo kjøre ei stund etter at man har fått start – så da tok vi oss en lengre kjøretur..med meg bak rattet..og tenk – en nyere bil – med automatgear på toppen av alt..ikke noe jeg vanligvis foretrekker. Men gøy var det, å kjøre noe jeg ikke må ned i gangfart med, før jeg kommer meg opp de lengste bakkene, hehe 😉

 

Og gjett om vi kosa oss..stoppa bl.a på ei kro og fikk oss noe å spise..vegetarburger til denna tøtta 😉

 

Så dagen var bra, så langt..men så, skjønner dere – fikk jeg hun go´venninna mi bortover i kveld for å hjelpe meg å sjekke operasjonssårene etter at jeg hadde vært i dusjen, før jeg satte på ny tape..og daaa viste det seg at jeg jaggu har fått betennelse på ene siden.


 

Området som er betent, er ikke så veldig stort da, men som dere ser, kommer det grønn gørre ut – så jeg bør nok komme meg til legen i mårra og få henne til å sjekke det. Så nei – det hadde jeg IKKE forventa, for alt har gått så utrulig bra hele tiden, og jeg har ikke merka noe ubehag når jeg har brukt armene heller..
Men jeg tror det på en eller annen måte har revnet litt for et par dager siden, da jeg strakte meg litt forkjært når jeg våkna om mårraen, og skulle ut av senga. For da svei det som bare pokker..men jeg trodde at det bare var huden som satt fast i tapen som det reiv i..akk ja..
Kjipent er det, så absolutt..men skitt au – det ordner seg garantert til slutt 😉

Men nå er det snart kveld her..kjenner at det har vært en lang dag, tross alt – og jeg akter å sløve litt foran tv nå, før jeg tar svalestup mot senga og sier god natt =)

 

#mårrautsikt #hurtigruta #bil #starthjelp #automatgear #mat #burger #vegetarburger #vegetarmat #sliten #langdag

23 kommentarer
    1. Margrethe: Hehe..ja det kan man trygt si =P Joda – kjedelig – men det ordner seg garantert =D Takker – og sender klemmer i retur <3

    2. Ja det var ikke store området med betennelse..men fint du oppdaget det i tide..så det ikke ble verre…Ser ut som det har åpnet seg litt ja…ish….dumt det da..men blir nok bra med litt behandling…Ser såååå deilig ut på verandaen din!! Nyyydelig! Lykke til hos legen i morgen!

    3. Utrolig flott utsikt, og nydelige bilder. God mat var det også og hjelp fikk bilen, men såret ditt da…lykke til i morgen hos legen. Det går bra 🙂

    4. Så flott å ha Hurtigruta forbi <3
      Da jeg besøkte svigermor i den tiden jeg var gift, bodde hun rett ovenfor kaien der Hurtigruta la til på ett av sine stoppesteder. Og da satt vi alltid i vinduet og så på alle turistene som kom av og fotograferte både det "rare" norske huset og oss som kikket ned på dem 😉 Det var en artig tid 😀
      Kjekt at du kunne hjelpe venninnen din, og maten så god ut den 🙂
      Men veldig dumt da med såret og betennelsen. Jeg har selv hatt betennelse i et operasjonssår, og fikk derfor et stygt arr. Men jeg håper du er heldigere 🙂 Lykke til med det 🙂

    5. betendelse i sår er ikke bare bare så du må nok innom legevakten i morgen ja,godt venninna di sjekket for deg i dag :=) og lykke til,håper det er en grei sak å få renset så det gror igjen.
      Ellers er det en så deilig utsikt fra altanen din,deilig å starte dagen på denne måten ,kjekt å kunne hjelpe venninna di også :=) du er heldige som har ei så nær og god venninne :=)lykke til i morgen da,ja for eg rekner med du kommer til hos legen i morgen

    6. Toini: Ja er veldig glad for at jeg oppdaga det nå – for noe lite og uskyldig kan fort gjøre stor ugagn dersom det går for langt.. Og ja, det er veldig deilig å sitte ute der og kose seg 😉 Takk-takk =D

    7. solliv: Joda, ingen ting å si på utsikta =) ..og takker så mye for det =D Så ja – dagen har vært kjekk, både for meg og for venninna mi som ble hjelpen – men kunne godt ha unnvært det såret, da 😉 Takk-takk..satser virkelig på at det går bra, ja =D

    8. Eva: Ja det er både koselig og utrulig gøy å ha den tøffende forbi her hver mårra =D ..og ja – der er litt dumt med det såret – men satser på at de får gjort noe med det, siden jeg oppdaga det så kjapt. Vet hvordan arr kan bli etter at det har vært betennelse – sønnen min på 20 har et ekstremt stygt og langt arr opp langs ene sidene av ene underarmen sin, etter at han fikk betennelse i et operasjonssår da han gikk i barneskolen..huff..så det håper jeg virkelig at jeg slipper.. =) Tusen takk for det =D

    9. fruensvilje.blogg .no: Helt sant – men satser på at det blir en grei sak å få fiksa på =) Og ja – det er fantastisk å kunne starte dagen på en sånn måte, så jeg er veldig heldig..både med utsikten fra hjemmet – og med at jeg har ei så god venninne i livet mitt =D Takk-takk..yepp..skal ringe dem så snart de åpner i mårra, og håper de har tid til å ta meg inn =)

    10. Ja, dette var et innlegg med lett blanding. Sol og gørr og mat om hverandre. 😉 Håper det ordner seg med den armen, så ikke noe godt ut.

    11. He he. Litt av en mix! Takk for advarsel. Jeg scrollet VELDIG forsiktig nedover og slapp å se elendigheten. De andre bildene var fine da. 😉
      Så dumt med betennelse. God bedring! Og ha en god dag i morgen! Klemmmmmmm

    12. Nydelig utsikt !
      Tenk å sitte slik å nyte morakaffien 😀 Du er heldig!
      Håper det ikke er mye betennelse………………. men betennelse er jo betennelse så….. kanskje du må starte på en antibiotikakur? Såret så jo fint ut ellers 😀
      Lykke til hos legen og god dag!!!

    13. Ei_heks: Yepp..du kan så si, hehe =D Joda – vet jo om at det er noen som ikke er fullt så begeistra for bl.blod og gørr, så da syns jeg det er helt greit å kunne gi et lite varsko =) Takk for det =) Klemme-klemz

    14. Etdiktomdagen: Joda, her er vakkert i massevis..et lite paradis =) Huff ja, det var lite moro med den betennelsen – men satser på at det går seg kjapt til. Takk-takk, og en fortsatt god dag til deg =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg