HODET VIL LIKSOM BARE IKKE…

..ja det kjennes i alle fall slik ut!.. absolutt alt ser ut til å ha stoppet opp, og det kjennes ut som jeg støter på en vegg over alt for tida.
Nå sitter jeg for en´te gang parat foran laptop´en og skal få skriblet ned et innlegg..og jeg sliter.

Ordene vil liksom ikke komme, og det har resultert i at det nå er en del dager siden sist dere hørte fra meg. I tillegg har jeg satt meg ned flere ganger for å lese innlegg – men ordene har bare begynt å danse foran øynene på meg, og så har de gått over til å bli kun tankespill i hodet mitt – om alt mulig annet enn det jeg holder på med å lese.

..har til og med måttet gi opp å lese i den nye frokostboka mi hver mårra, fordi det samme skjer da..
(for ja – frokosten tas fremdeles ute så ofte som mulig 😉

Men jeg klarer ikke holde fokus på det jeg ser og leser – og det er pokker så irriterende..så ja – hodet vil liksom bare ikke spille på lag om dagene.

Grunnen for at jeg sliter? ..tja – si det..men innerst inne vet jeg nok hvor skoen trykker..

Og som dere ser, et lite innlegg ble det jo nå, da..og jeg skal – for min egen del – prøve å holde mer fokus på å skrive her.
Om det blir så-som-så med kommentering, får det heller stå sin prøve, det.
Alt jeg vet nå, er at jeg må snart begynne å finne ut HVA jeg egentlig vil med denna bloggen!!
I utgangspunktet var den jo ment som en turblogg, men siden det har vært minimalt med turer i vinter, har det også blitt færre og færre innlegg.
Joda, bevares – visst kan jeg skrive om alle små-turene som jeg tar nede i fjæra her, eller langs veien for å strekke på beina – men for meg er ikke det turer, hvis dere skjønner hva jeg mener..det er bare en “runde i luftegården” så jeg ikke skal tilte helt i løpet av vinteren..
Nei turer for meg, er enten fjellturer eller andre turer der jeg er å trasker ute i naturen, eller når jeg saler opp kongen og drar på lengre kjøreturer
Og jada – bare for å ha det sagt – selvfølgelig er det å være ved havet også turer – men da må det være lenger unna enn i “hagen” hos meg selv 😉

Så jeg sliter litt med å skulle skrive om hver eneste skritt jeg tar utenfor døra.
I tillegg sliter jeg med å skulle bruke bloggen til de små hverdagshendelsene..så lenge det ikke er natur-relatert..
Men som sagt – jeg må snart bestemme meg for hva denne bloggen egentlig skal brukes til, for jeg har ikke lyst å legge den fra meg heller =)

Og med alt dette sagt, åpner det seg litt for spørsmålet lenger opp..hva er grunnen for at jeg sliter? ..for HVA er det som hindrer meg fra å dra på nye turer i skog og mark, eller langs landeveien?

Jo..grunnen er todelt, den..der hovedvekta er økonomien, enkelt og greit!
For det merkes himla godt nå, at jeg har begynt å betale husleie igjen, og må prioritere pengene annerledes. For det er jaggu ikke langt ei lita uføretrygd rekker..Og selv hvor glad jeg er for å ha et tak over hodet der jeg kan trekke meg tilbake når det røyner på – så kjenner jeg også at det er den andre grunnen for at jeg sliter sånn.
For helt ærlig – jeg holder på å kveles – og jeg har bare bodd her i noen få uker…
De fleste av venner og familie rundt meg rister på hodet av “galskapen” min – men (heldigvis) er det noen få stykker som virkelig forstår også – for jo eldre jeg blir, jo mer kjenner jeg på ringvirkningene av at jeg har både flyttsame og taterblod i årene..jeg HATER å være fastlåst på ett sted..og den følelsen er det ikke mulig å få forklart – og heller ikke bli kvitt…så – hehe – dette kan bli interessant etter hvert..for noe må gjøres, så jeg klarer å leve med meg selv, uten at det går på helsa løs 😉

Jupp-jupp..det var litt tankespinn satt sammen til ord – og det gikk jo bra jo, hehe =P

Ha en nydeligvakker dag videre, alle sammen..jeg for min del skal ta med meg kaffen og sette meg litt ute på verandaen igjen, og titte på den koselige ferga som tøffer seg att og frem her, flere ganger i timen =D

 

#tanker #tankespinn #grublerier #ikkefokusert

22 kommentarer
    1. Hei!
      Kan du ikke skrive om hele deg – ute og inne og livet generelt. Jeg synes det er spennende (forstå meg rett) å lese om hvordan du har det og hvordan du løser dagene.
      Alt trenger ikke dreie seg om tur selv om jeg forstår at det er det du vil med bloggen. Jeg tenker helhet. Interessant. Det er nok mange som har det som deg. Kanskje. Håper jo at du kan bo der du bor en stund nå så du får energi og giv til å komme deg på tur, og ha det som en base, der du er nå. Hele livet er jo en reise, og om det av og til er bare ut i hagen, så er det godt nok det en stakke stund 🙂
      Og det er mye fint å se i hagen og i fjæresteinene 🙂
      Ikke stress med å skulle få ut et innlegg. Om det går 3 dager eller 2 uker………….. det går fint!!! Du bestemmer over din blogg 😀
      Ønsker deg alt vel og en fin dag <3
      klem

    2. Jeg er en ganske rastløs type jeg og. Føler meg sinnsykt innesperra i storbya. Så jeg skjønner godt hva du meiner. Håper du finner en løsning.
      Så nydelig fint utsikt. Ha gitt mye for en slik 🙂

    3. jeg elsker dei vakre fargene dere har der nord,et bilde eller to innimellom som bare viser hvor vakkert det er ,liker jeg :=) ellers skjønner jeg godt att det ikke er enkelt å skulle leve av en trygd og måtte betale husleige,finnes det ikke en liten støtteordning i form av hjelp til husleige for enslige ? du skulle hatt en bitteliten campingvogn du ,så hadde du med deg hus og seng hvorhen og når du ville ,en brukt behøver ikke koste mange kronene

    4. Etdiktomdagen: Heisann der..joda..selvfølgelig kan jeg det..det er liksom bare en litt uvant tanke å skulle ha en “hele meg” blogg i stedet for en rein turblogg..men jeg har jo prøvd meg litt fra og til med akkurat det – og joda – det er jo absolutt mulig at det er den veien det blir å gå 😉 Og du har jo rett, det er mye fint å se både i fjæra og hagen – er vel bare at jeg er for “kresen” til hva jeg forventer av mine egne innlegg, hehe =D

    5. Sola: Uff ja – det er ikke greit når man er rastløst..så jeg håper jo selv at jeg finner ei “perfekt” løsning =) Og ja – utsikta er det ikke noe å klage på..det er en av grunnene for at jeg så gjerne vil ha det til å fungere og klare å bo her =D

    6. Skriv om det du vil, når du vil mener jeg. I dag har jeg ikke funnet grunn til å lage et nytt innlegg og da gjør jeg ikke det. Andre dager klør det i fingrene etter å legge ut det jeg har å si. Bloggen er din og den fyller du med hva du vil. Jeg ser deg jo i vennefeltet når nytt innlegg dukker opp. Ikke lett med våren, da kommer rastløsheten hos meg også. Jeg vil ut og oppleve, men jobb og plikter gir meg ikke friheten jeg bestandig ønsker. Sånn er det. Men når jeg får tid, gleder jeg meg stort. Ønsker deg fine dager framover og nyt din kaffe, skriv når og hva du vil og se fram mot lysere tider. Klemsiklem 🙂

    7. fruensvilje.blogg .no: Så koselig da, at du er så begeistra for det vi har å tilby her nord..og ja – det ER vakkert her..og det er jo litt av det jeg vil vise med bloggen =) Så det blir garantert å fortsette å komme bilder 😉 Når det gjelder støtteordninger, så nei – det er nok ikke noe å hente..har bl.a sjekka om jeg har krav på bostøtte..noe jeg ikke har..så jeg får nå bare sjonglere litt på ting, og prøve å finne smarte løsninger. Ei campingvogn hadde nok vært kjekt..men jeg har ikke råd til både hus og vogn..og da er jo spørsmålet hvordan det vil være å bo i ei vogn året rundt..det vil jo koste en del å dra den med meg rundt slik som jeg vanligvis kjører – og siden jeg ofte bruker bilen på ganske så uframkommelige veier, er det jo ikke bare-bare å “slenge den fra seg” når jeg vil ha kun kongen å kjøre med..(og derfor er det uaktuelt med bo-bil, da jeg ikke kan kjøre den på samme måte/steder som kongen..) Meeeeen..jeg finner nok ut av det =D

    8. Uff..det hørtes slitsomt ut ja…og ikke ha roen..Du burde virkelig få deg en bobil! og farte rundt…Håper du finner ut av det….og at du kan finne en løsning du kan ha det bra med…..Stor klem til deg!

    9. Vi har alle forskjellige behov, og forskjellige måte å leve livene våre på 🙂 Og det er en ting jeg liker å lese i bloggene jeg følger…andre sine liv, hvordan de lever, hva de interesserer seg for, hvordan de tenker…osv. Alt mulig mellom himmel og jord.
      Selv er jeg byjente på min hals. Men liker også naturen og turer. Så går gjerne turer, men holder bolig i byen. For der er det kort vei til alt jeg trenger når jeg selv ikke har det så bra. Da hadde det ikke passet å bo langt utaskjærs.
      Dette vakre landet vårt er det kjekt å se bilder fra, samme hvor. Vi må være stolte av det. Og ispedd litt dagligliv så blir det jo helt perfekt 😀
      Jeg skriver ikke så ofte selv lenger. Sliter med at jeg er så uendelig trøtt og ute av fokus. Men det er alltid kjekt når jeg igjen finner skrivegløden og får ut noen kommentarer og et blogginnlegg i ny og ne 🙂
      Jeg krysser fingrene for bedre tider, både for meg og for deg <3

    10. Skal ikke være enkelt nei..håper det går seg til og at du kan kose deg der du bor når våren kommer.. Men skjønner du har lyst til å ut “på veien”når du er en rastløs type..
      Fin både du og utsikten :)) Klem og gode ønsker til deg <3

    11. Ikke lett dette nei, hva vil msn egentlig med en blogg. Jeg tenker det er litt sosialt og skriver når jeg føler for det…litt om min hverdag, med hus og hørsel og hage….etc..
      Kan du ikke ha en fast dag da, hver torsdag f.eks så skrier du litt om turer. De andre dagene skriver litt sann om alt mulig. Om det blir 4 andre innlegg den uka eller ingen så bestemmer du selv….eller hva sier du? Torsdag er turblogg…..
      Ikke greit å være rastløs. Jeg sliter litt jeg å, for jeg blir på en måte litt innesperra da jeg er avhengig av jobben og da får jeg ikke den friheten jeg ønsker. Mye jeg ville ha gjort hvis pengene og jobben ikke styrte livet mitt. Men det er kjedelig å snu på hver krone. Det kan jeg alt om. Det er ikke lett å være menneske, men som sagt jeg liker at du skriver om deg selv og hvordan livet ditt er…det gjør jo bloggen din litt unik…for ingen er lik deg Helene…du er deg og du er en flott dame og menneske….klemmer.

    12. natheless: Joda – du har helt rett i det..bloggen er min, den..og bare jeg får grubla meg ferdig her, så finner jeg garantert mye rart jeg kan fylle den med 😉 Og nei, det er ikke greit når rastløsheta river og sliter i en..og i så måte er jeg jo “heldig” som er uføretrygda, og slipper å være bundet i så måte..selv om dagene blir veeeldig lange når jeg ikke har noe som helst å gjøre.Takk så mye for det, og ja – gjett om jeg ser frem mot lysere tider =) Klemme-klemz

    13. Toini: Ja det ER slitsomt å ikke klare å finne roa – når jeg så gjerne vil. Bobil, ja..i teorien hadde det vært kjekt – men jeg er helt avhengig av å ha kongen (eller en annen firehjulstrekker), for jeg er “over alt” å kjører – og tru meg – enkelte av de stedene jeg er, passer knapt nok for kongen heller, hehe. Men jeg vil ha det sånn, og da er bobil ikke et alternativ..heller ikke campingvogn, for det blir alt for mye styr å ta den av og på for hver gang jeg plutselig finner ut jeg skal kjøre av på ei vei der jeg ikke kommer frem med vogn.. Akk ja..men som sagt, jeg finner vel ut av det – etter hvert 😉 Klemme-klemz =D

    14. Eva: Helt sant – og godt er det at man er forskjellige =) Og jeg vil jo så gjerne fortsette å skrive – trenger bare å “komme til hektene” igjen..og finne ut av litt ting & tang =) Takk for det – og krysser fingrene for oss, jeg også =) <3

    15. annebe: Nei det er jammen sant, hehe =) Men jeg satser på at jeg klarer å finne såpass ro her, at jeg kan bruke dette som en base i lang tid..for det er jo en utrulig perfekt plass med tanke på beliggenheta =) Takker så mye for det <3 Klemme-klemz =)

    16. solliv: Nei lett er det ikke – og det er jo ikke tvil om at i mitt tilfelle ble bloggen, ikke helt det jeg hadde ønsket..men det som er så godt, er at det er bestandig rom for forandringer =) Men å ha en fast dag til noe – nei det fungerer ikke for meg..for ei uke kan det være at jeg knapt nok er utenfor døra – og neste uke kan det hende at jeg er borte og på tur hele uka 😉 Skjønner godt at du sliter, siden du er avhengig av jobb..for mitt vedkommende er jeg jo uføretrygda – og selv om det gir meg maksimal frihet – kan jeg love deg at det blir lange dager når jeg ikke kan dra på tur, og kjenner på den følelsen at jeg er “ubrukelig” siden jeg ikke har noen jobb å fylle dautida med. Men-men..man kan ikke få i både pose og sekk, og alt i alt har jeg ingen ting å klage over..må bare få samla tankene mine litt, så jeg skjønner hva det er jeg selv tenker, hehe =D Ha en flott kveld videre. Klemme-klemz <3

    17. Hmmm – ting er ikke så enkelt for deg! Det er så trist egentlig! Jeg forstår deg – det vet du! Du gjør det du føler for, og det skal du fortsette med! Du klarer det meste og er tro mot deg sjøl! Stolt av deg! Mange gode klemmer <3

    18. Vi følger deg jo uansett hvor ofte du skriver. Og jeg liker både turvarianten og den mer personlige vinklingen. Kan du ikke bruke huset ditt som utgangspunkt for turene dine så du slipper å sprenge budsjettet? Eller får ikke utfartstrangen nok utløp da?
      Ha en god natt, vakre! Klemmmmmm <3

    19. Margrethe: Joda..jeg vet du forstår..og takk for det <3 Og du har helt rett i en veldig viktig ting her - nemlig at jeg er tro mot meg selv - og det må jeg ikke miste av synte =) Tusen takk <3 Klemme-klemz

    20. Ei_heks: Takk for det – er jo kjekt å vite at mine faste lesere ikke forsvinner, selv om det går litt opp og ned med meg <3 Blir nok pent nødt til å bruke huset som utgangspunkt - selv om det nok er mye der problemet ligger - jeg får liksom ikke utløp for det som jeg trenger å få utløp for, når det blir bare i nærområdet. Men - skal vel få ting å fungere til slutt, da 😉 =) Klemme-klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg