IKKE PANG-START, AKKURAT..

Heisann der ute – og riktig godt nyttår =)
Håper dere hadde ei skikkelig flott feiring – hver på sin måte. 

Selv bor jeg jo sammen med søstersen og mannen hennes for tiden – og selv om det var en koselig kveld, med godt mat og skravling, kjenner jeg langt inni margen at jeg kommer IKKE til å feire én nyttårsaften til her, hvis det ikke er helt nødvendig. Det er så øde her, at man ser jo ikke nabohus..og det nærmeste stedet vi har utsikt til, med tanke på å se raketter fra der vi bor – er Dyrøya og Senja på andre siden av “fjorden”.. Prøvde å ta noen bilder – men det ble bare noen små, blanke lysflekker i det fjerne.
Beklager å si det, men jeg holdt på å kjede rævva av meg.

Hadde tenkt å tusle meg en tur i skauen – men det var så vått og ekkelt vær nesten hele dagen, at jeg gadd ikke. Så sånn sett, var det jo bra at det klarnet opp litt utover kvelden, så jeg i alle fall fikk sett de derre små lysglimtene i det fjerne 😉

Og i dag har jeg bare vært inne..synd å si det – men jeg ble så irritert og sur – regelrett galle sur – her på formiddagen, at fysj!!

Planen var å tusle meg ut og koke meg litt kaffe på et bål..men så var det veeeldig kaldt ute, så jeg trengte ullklærne mine..og det var der det skar seg.
Siden jeg bor bare på ett rom – og ikke verdens største heller, og har kun to smale skap til rådighet, var ullklærne mine forlagt et eller annet sted i “kaoset” mitt, etter sist det var en kuldeperiode. Så jeg fant dem ikke!!
Fanden dryle og pokker i mente..jeg ble såååå frustrert over bosituasjonen min, at jeg satte meg ende ned – i pysjen – og glante på film..og det er statusen min enda. Tror IKKE jeg akter å få den pysj-lørva av meg i dag, nei..hehe..

Men måtte en tur ut på verandaen og prøve å ta et bilde av den nydelige, nesten fulle månen som hang og dingla over fjellene. 
Ble ikke så veldig bra, da..men bra nok, med tanke på at det er tatt med mobilen og ei skjelvende hånd 😉

 

Så nei – det ble absolutt ikke noen pang-start på det nye året for meg.
Jeg er slutta å være irritert og sur..for sånne følelser sitter ikke lenge i om gangen hos meg – men som sagt – jeg tror jeg beholder pysjen på enda, jeg..tji-hi 😉

Ha en fortsatt flott første-dag av det nye året, da..stor klem fra meg i nord <3

 

#blogg #hverdagsblogg #frustrasjon #sur #rot #rotehue #sløvedag #måne #fullmåne 

14 kommentarer
    1. kanskje du skulle startet det nye året med å rydde litt i klea dine hi hi ,uff men jeg skjønner deg det er ikke kjekt å leve ilag med andre på liten plass og uten naboer,satser på att morgendagen blir bedre

    2. fruensvilje.blogg .no: Hehe..joda..rydde er nå én ting – men foruten turklærne mine, har jeg – helt seriøst – 3-4 bukser, 3 t-skjorter, et par-tre topper, noen få skjørt og noen få gensere som tar opp kles-plass..(ja og selvfølgelig undertøy, hehe 😉 Nei problemet er at jeg må ha alt det andre også stabla inni de skapa – fra sko og jakker til turting..ellers er alternativet å pakke det i esker og sekker i kjelleren..noe som garantert blir et enda større irritasjonsmoment hver gang jeg skal bruke det, hehe 😉 Men som sagt – jeg er ferdig med surkinga for denne gang, og mårradagen blir GARANTERT bedre =D

    3. Jeg trodde du likte litt sånn øde greier jeg 😀 Men det er kanskje på en annen måte. JEG derimot hadde gått på veggen for måneder siden.. Jeg må ha folk i nærheten, selv om jeg ikke snakker me dem. Jeg kjenner INGEN i bygården her, og det er helt greit. Er sånn litt på hils med en av naboleilighetene, og det er sånn det ER i byen. Men jeg vil de skal være der på andre siden av veggen. Og sitte ute i GOKK er ikke noe for meg 😀 ha-ha. Men når du får en sånn opplevelse, så gjør det sikkert noe med alt, hvordan du tenker om framtida og alt. Vi har bitteliten plass vi også, og EIER det ikke en gang, men vi deler den ikke med noen andre hvertfall 😀 Håper du finner ut av ting og tang, og finner ullklærne dine og får deg en lang tur…i morgen 😀 Klemmer <3

    4. frodith: Joda – jeg ELSKER ødemarka og å være i gokk..når jeg kan velge det selv 😉 Derfor har jeg ingen problemer med å f.eks feire nyttårsaften alene i skauen (det har jeg gjort, nemlig..)..men når jeg først velger meg UT av ensomheta – holder jeg på å klikke når jeg føler meg bura INNE i en situasjon jeg ikke har kontroll over, hehe =) Og det verste er ikke å ha liten plass i så måte – det er at alt rundt meg – fra møbler til kjøkkenutstyr – tilhører andre. Men vær trygg..jeg finner ut av det – æ e da en hardbarka nordlænning, haha =P Ha en super dag, da..klemme-klemz <3

    5. Da satser vi på at det “går seg til” litt utover i året… Jeg liker jo at det er stille..men helt øde kan nok bli kjedelig i lengden.. :)) Syns bildene av månen var en vakker erstatning til nyttårsraketter.. Håper du blir i bedre humør utover kvelden… Ønsker deg alt godt videre i 2018 <3

    6. annebe: Jaaada..har full tro på at det går seg til i massevis..er som sagt ikke kjent for å surke-murke og synes synd på meg selv så lenge om gangen, hehe. Jeg liker det jo stille og rolig..men det er når jeg får velge selv hvor og hvordan..blir liiiiitt krigersk når jeg føler jeg er tvunget inn i situasjoner jeg ikke har helt kontroll over.. Og humøret mitt er allerede nesten på toppnivå, igjen..selv om jeg mest sannsynlig beholder pysjen ei stund til 😉 Takk for det..og håper du også har et supert, nytt år i vente <3 Klem

    7. Jeg tror du bør ta det steget med å endre bosituasjonen dinn. Du trenger mer folk rundt deg. Du er singel og kan ikke ha det sånn hele livet. Så klart du må ut og treffe folk. Det er greit å bo på landet, men det bør ha naboer å skravle med. Du er sosialt vesen og tvi tvi….gjør en endring sier jeg…..store klemz herfra fra en som vil deg vel…..

    8. solliv: Joda – jeg er så skjønt enig..og jeg er innstilt på å få gjort endringer i 2018..for du har helt rett, jeg er et sosialt vesen – og jeg foretrekker å selv bestemme når jeg skal ha alenetid..etter valg, ikke fordi jeg MÅ 😉 Tusen takk for at du bryr deg =) Klemz <3

    9. Føler så med deg. Det er en situasjon jeg ofte er oppi, selv om at jeg har alt turtøyet mitt på ett sted. Sist fant jeg ikke mine korte gamasjer, og endte opp påtte sur og dreit i hele turen. Trur egentlig det er litt sunt innimellom å få slike utbrudd. Er ganske koselig å gjøre andre ting også, og spesielt i pysjen 🙂

    10. Tone: Takk for det..hehe..må nå bare le, her..godt vi er flere om å la følelsene ta styringa av og til 😉 Og joda, du har rett i det..pysj-modus kan være ok, d..hehe =D

    11. Så trist at du føler det sånn…og ja..kan bli litt ensomt når man ikke engang ser noen folk..eller andre folk en dem man bor hos da…MEN du må huske dette, og ta kongen og kjøre deg en tur neste nyttårsaften! Ha et godt nytt år, og håper du får et godt år!! klem

    12. Toini: Vel, på sett og vis har jeg jo rota meg opp i denne situasjonen selv – men på den andre siden, så har jeg jo måtta tatt livet på strak arm, og gjøre det beste ut av situasjonen.. Men én ting vet jeg, og det er at jeg orker nok ikke mye mer av denne tilværelsen. Er litt i tenkeboksen nå, men kjenner meg selv så godt, at jeg tar heller valg som på andre kan virke hårreisende og sinnsvake, fremfor å psyke meg selv ned med å bare skulle holde ut 😉 Så fortvil ikke, hehe..jeg får GARANTERT et supergodt år..har jo 364 herlige dager til å ta av..tji-hiii =D Klemme-klemz

    13. Ei_heks: Takker for den 🙂 Joda..er blitt veldig flink til å følge meg selv, i stedet for å føye meg inn i rekken av de som følger andre 😉 Takk for det =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg