HVIT VINTER IGJEN – SÅ LENGE DET VARER..

Titt-tei, folkens..tenk..i dag er det 22.desember og det nærmer seg den store dagen med stormskritt =)

Her i huset er det meste klart..siden jeg bor sammen med søstera mi & gubben, og hovedsakelig har ett stort rom som er mitt, har det blitt så som så med pynting og dekorering fra min side. Hun har julepynta “sitt” hus, og i går pynta hun og de to yngste ungene hennes (som er på snarbesøk her) juletreet. 
De drar hjem til faren sin i Harstad i dag, og i morgen kommer sønnen min og skal være her sammen med oss til 2.juledag..unødvendig å si at jeg gleeeeeeder meg, hehe <3

Men – det er da..dette er nå..og akkurat nå sitter jeg og koser meg og titter ut på et forrykende vintervær. 
I går var det regn og helt bart her – og i mårres ble jeg vekt av at brøyteplogen gikk..snakk om skifting av vær-forhold..for nå er det haugevis med snø ute.

Og med den flotte, hvite snøen som lokket – i kombinasjon med at det sluttet å snø ei stund – hyra jeg på meg uteklærne i formiddag, og grynna meg en tur opp i marka. 

Valgte å gå en annen vei enn det jeg vanligvis bruker – og ble belønnet med fantastiske inntrykk som jeg har prøvd å forevige så godt jeg kan =)

Like bortenfor og opp fra der jeg bor, står det en gammel fjøs som hører til et fraflyttet hus.
​Syns det var et koselig motiv, som jeg måtte forevige før jeg grynna meg videre =)

 

Kom meg over et gjerde og ei nesten igjenfrosset elv, og traska ganske så lystig videre oppover fra den gamle fjøsen.

 

Men måtte snart ta en pause for å prøve å forevige noen fantastiske farger på en ellers så grå og snefylt himmel..ble ikke heeelt som originalt, da..men-men.. =)

 

Og såååå måtte jeg prøve å knipse en båt som tøffa seg forbi utpå fjorden =D

 

Når jeg er ute å går slik, får jeg liksom aldri “nok”..vil hele tiden gå bare liiiitt lenger..og da jeg kom oppå ei slette, så jeg jo selvfølgelig en spennende bakke i det fjerne. Hmm..oppå der har jeg aldri vært..så ok..dit skal jeg…fornemmelig, hehe =P

 

Jada – jobber med saken, og trasker rimelig lystig videre =D

 

..nå skal det sies, at den bakken var myyye brattere enn jeg hadde trodd..og fullt opp av svære steiner og busker over store deler av området. 
Derfor ble det ikke tatt noen bilder på resten av turen til toppen, fordi jeg hadde evig nok med å klare å kravle meg oppover, halvveis balanserende både her og der, hehe..meeen..tilslutt var jeg oppe..og fikk en ganske så flott utsikt =)

 

Deretter bare surra jeg rundt i snøen og kosa meg bare værre ei stund blant alle trærne som konkurrerte om oppmerksomheta mi, før jeg tok fatt på veien hjem igjen..halvveis akende på bare rævva nedover de verste bitene, tji-hiii =P


 

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god dag videre – her skal jeg snart sette en pepperkakedeig som jeg skal bake sammen med guttungen når han kommer i mårra kveld (hans valg, enda han er 20 år), og så skal jeg være med søstera mi & co og først kjøre ungene hennes til hurtigbåten, og deretter skal vi på butikken og ta siste juleshoppinga. =D

 

#natur #naturbilder #tur #fottur #vinter #snø #førjulstur 

14 kommentarer
    1. ja der fikk dere julestemning og en så deilig og fin tur i tillegg 🙂 vakkert.
      Skulle gjerne hatt julesnø her også,men sannheten i dag er mørkegrønn plen som ser ut til å trenge en omgang med plenklipperen hi hi .
      kose oss skal vi uansett,ønsker deg en riktig god jul og kos deg med familien

    2. fruensvilje.blogg .no: Joda, var skikkelig julestemning i dag..men er redd for det ikke kommer til å vare, da det er meldt regn igjen..men, pyttsan..jeg akter også å kose meg – og tar hvit jul som en ekstra bonus om det holder 😉 Takk-takk..og ei riktig god jul til deg og dine også =D

    3. Koselige bilder, og hvitt og fint 🙂 Og nissen som plutselig dukket opp 🙂 Kos deg med guttungen og resten av gjengen 🙂 Her blir det sløving med samboeren til julaften, og da blir det nok mamma 🙂 Hun har det best hjemme nå, så vi drar dit 🙂 MED mat . Klem og fin kveld

    4. Er det først vinter er de fint den er litt hvitt..nydelige vinterbilder..og søt og blid nissejente :)) Fin kveld og god jul til deg <3

    5. Ser her har dere fått juleværet jo..snø og vinter…Flotte bilder! og ja..sånne røde låver er bare så flotte motiv…jo eldre, jo bedre…Ha en god kveld, og kos deg med sønn og familie!

    6. frodith: Takker for det..ja det er så mye triveligere når det er hvitt ute om vinteren 🙂 Takk, det skal jeg, vettu..og så får du kose deg masse du også, både me samboer og mamsen. Klemz i kveldingen 🙂

    7. Toini: Ja akkurat i dag har vi det flott her..får bare håpe det varer 🙂 Takker for det..ja sånne låver er supre motiver 🙂 En riktig god kveld videre til deg også, og kos deg masse :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg