GRØNNKOLLVARDEN / MIDDAGSFJELLET (565 m.o.h)

..en ting er i alle fall sikkert – jeg kan jaggu ikke stole på meg sjøl for fem flate øre!!!

Ok – det høres kanskje rart ut – men gudane veit hvor mange ganger jeg har bestemt meg for at jeg skal gå hit eller dit – og endt opp et heeelt annet sted. Og i dag var intet unntak, hehe =P

Da jeg var ferdig med å vaske og bake til helga (se gjerne forrige innlegg HER), fant jeg ut at jeg skulle ut å strekke litt på føttene. Siden ryggen kollapsa på tirsdag (det kan du lese om HER), har jeg ikke vært så veldig mye aktiv. Men fant ut at en runde i Folkeparken må jo være greit. Den ruta jeg planla å ta, er ca. 4 km, og brei og god grusvei, i helt kurant terreng.
Så jeg hyra på meg vanlige tøysko og (heldigvis) en litt fôra turjakke, kjørte opp å parkerte og begynte på runden.

Meeeeen…så var det jo så himla deilig å gå, da. Grått og småregn var det alltids, men god temperatur..så jeg fant ut – helsikke heller – jeg har ikke vist dere bilder av Musvatnet etter at all sneen forsvant – så jeg trasker meg dit opp, jeg..en tur som til sammen blir ca. 8 km i stedet for 4..med fremdeles god og brei vei for meg og de hersens tøyskoene..

 

Glad og fornøyd over dagen så langt, gikk det rimelig kjapt oppover bakkene. Det var så himla deilig med frisk luft – og regnet plaga meg ikke i det hele tatt..var bare deilig og forfriskende =D

Og der er jeg oppe med Musvatnet..veldig koselig og idyllisk sted.

 

..som sagt – vakkert er det der oppe..men trur dere jeg klarte å nøye meg med det? ..hehe..nei!! 

Så jeg fant ut at tross alle turene mine oppover der, har jeg aldri vært å traska på “baksiden” av Musvatnet og opp mot Pevassfjellet og Middagsfjellet..yepp..de der med sne på..

Det vil si, jeg har vært på det ene fjellet (Middagsfjellet) før – men da har jeg gått opp fra andre steder…så da var det jo en gylden sjanse til å se litt av terrenget fra denne sida.

Dermed traska jeg i vei..denne gangen på en mye smalere – og enkelte steder – svært gjørmete vei.

Begynner å komme litt i høyden nå 😉

Deeer nede er Musvatnet =) ..og et eller annet sted på den “odden” som stikker ut bak der til høyre, bor jeg 😉

Flott utsikt – Storvann Nord til venstre, Steinsåsvatnet i midten og Tennvatnet til høyre =)

Og oppover bærer det..

Litt små-klatring hist og her, er bare sunt..hihi 😉

Regnet hølja ned i støytene, og skoene ble bare våtere og våtere..men jøsses..jeg kosa meg så inni hampen mye, at før jeg egentlig tenkte over det, var jeg plutselig oppe på toppen. WIIIIH! =D

Våt & lykkelig nordlænninng <3

Men – i og med at det var en skikkelig is-vind på toppen, jeg var søkke blaut OG jeg hadde jo ikke med meg hverken vått eller tørt – knipsa jeg bare noen bilder, og så valsa jeg meg ned igjen..skikkelig glad og fornøyd =P ..dvs.valsa?..kremt!..lekte krabbe i støytene, er vel rette beskrivelsen. Kneet var ikke mye glad i meg nedover bakkene – men jeg har funnet ut at når jeg går sidelengs som ei krabbe nedover, blir både jeg og kneet mye mer fornøyd, hehe 😉

Har som sagt vært vært ved Grønnkollvarden / Middagsfjellet før..men da har jeg kommet opp enten via Korsdalen og Korsdalsvannet som dere ser her..

..eller opp via Hinnsteinen og over Vardheia – som ligger midt i bildet her =)

Så turen som SKULLE vært 4 km – ble nesten 14..og tok nesten 3,5 time..så er det å vente at jeg sier jeg ikke kan stole på meg selv, hehe =P

Men nå er jeg hjemme..ny-dusja, mett, tørr og god..og skal bare sløve resten av kvelden..men som et siste bilde fra dagens tur, legger jeg ved et som jeg tok gjennom stuevinduet da jeg kom hjem.
Yepp..der er de samme fjellene med sne på, som jeg tok bilde av oppe med Musvatnet 😉

Ha en riktig nydeligvakker fredagskveld videre, alle sammen <3

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #helg #fredag #fredagstur #fottur #fjelltur #vann #fjell #utsikt #regn #tåke

8 kommentarer
    1. a det ble litt av en tur,en vakker tur .Så fin terreng ikke lange biten hjemmefra,men kanskje du bare skal gjøre det til en vane å ha solide tursko på hver dag hi hi

    2. fruensvilje: Ja det ble en god og lang tur..og jeg kosa meg skikkelig, for vi HAR mye flott turterreng her..hehe..ja jeg trur nok turskoa er ei nødvendighet å “huske på”..og hadde jeg hatt med meg matpakke, hadde jeg vel gått enda =D

    3. frodith: Åh ja – kosa meg veldig =) ..joda – skal ikke lyge om det – det var veldig godt å komme inn å få tørka opp litt og få næring i skrotten, hehe =P

    4. Det blei jo en skikkelig langtur jo! Du er helt rå – sta som rakkern, og ikke så reint ulik meg (igjen)…. når jeg først har tenkt en tanke, så….. <3 klem

    5. Ja det kjenner jeg igjen…jeg også gjør om..etter som formen er da…og det kan jo straffe seg dagen etter..men håper du tålte den lange turen! for flotte bilder fikk du! og det er jo så deilig!! ha en god ny dag!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe..ja det er ikke bestandig like lett å stoppe å gå 😉 ..heldigvis er jeg rimelig god i dag – det verste er faktisk ryggen, men det er verdt det – for jeg storkosa meg virkelig =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg