ANSIKTSVANN OG FØRSTE PÅ SOMMERLISTA

Ok – selv om dette ikke har noe som helst med tur- og friluftslivblogging å gjøre, har det i alle fall med NATUREN gjøre, hehe..
Jeg er nemlig glad i å kunne bruke naturen til hverdagslige ting, som alt fra syltetøy og saft, til alternativ medisin =)

Og her er det siste prosjektet mitt, som jeg laga for noen dager siden:

Ansiktsvann av ryllik & rødkløver..

Plukka en neve ryllikblomster og en neve rødkløver-blomster og hadde det i en bolle.


 

Deretter helte jeg over kokende vann, til det dekte alle blomstene.


 

Så lot jeg det stå i fred til det var helt avkjølt, før jeg silte det..

 

 

..og hadde det over på et glass.


 

Oppbevares i kjøleskap, både for at det skal holde seg lengre, og fordi det er sinnsykt deilig å kjøle ned huden med noe kaldt av og til.
Jeg for min del, vasker ansiktet med det hver kveld før jeg legger meg – etter at huden er rengjort..hærlig følelse 😉

 

Og så har jeg fått krysset ut et punkt på “to-do” lista mi..for i går ettermiddag og kveld, var jeg på besøk hos bestevennen min, og hadde ei kjempetrivelig kaffe-skavle-stund med han =)

(nope..tenkte ikke på å ta bilder..kosa meg visst rett og slett for mye, hehe =P

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #mandag #ukedag #nyuke #tips #hudpleie #naturlig #naturprodukt #hjemmelaget #ansiktsvann #blomster #ryllik #rødkløver

13 kommentarer

Siste innlegg