60 MIL og 10 MINUTTER PÅ RYGGEN

Heisann og hoppsann og goood torsdag, folkens. Skulle EGENTLIG legge ut dette innlegget i går kveld – men var så stup-trøtt etter gårsdagens Tromsø-tur, at alt jeg klarte å tenke på, var hvor mye jeg gleda meg til å finne senga, hehe =) Ikke for det, jeg hadde en super dag – men å kjøre 30 mil nordover – tilsvarende ca.4,5 time bak rattet, for å komme i MR-maskinen..og så kjøre de samme 30 mila hjem igjen – ja det tar på 😉 

Når jeg dro rett etter 5.30 i går mårrest, var det grått og tåkete ute. Men det var lovet bedre vær utpå dagen, og det så virkelig ut til å lysne opp litt da jeg var kommet nesten halvveis til Tromsø – meeen det varte ikke lenge, og gråværet fulgte med meg oppover.


 

Er veldig glad for at jeg hadde tatt med meg en ekstra jakke i bilen, for det var jaggu bikkjekaldt i ishavs-byen. Men etter endt time i røntgen – som da tok hele 10 MINUTTER, hehe, traska jeg litt rundt og kikka på folk og liv & røre. Måtte selvfølgelig innom Sweet Heart – en butikk STAPPFULL med godsaker <3
(yepp..litt snik-reklame 😉

Kjøpte ikke mye – men noen få, “hjemmelaga” sjokoladebiter med brunost & rømme MÅ bli med meg hjem hver gang jeg er der, hehe 😉

..og så kom jeg over en anna favoritt, som ba så pent om å få slå følge, for en helge-date 😉


 

Traska med så ned på et av sentrene de har der – og bare gikk å vindus-shoppa. Til slutt fant jeg ut at det var sykt mange timer siden jeg hadde spist, så jeg kosta på meg en vegetar-burger..


 

Savner å leve som vegetarianer – men dessverre reagerer jeg enda litt for mye på rå grønnsaker. Pluss at jeg kan aldri bli 100% fullblods-vegetarianer.. Hvorfor?..sagt med ett ord: BACON!! hehe =P Men nå var ikke jeg vegetarianer fordi jeg ikke takla tanken på kjøtt – men fordi det gjør kroppen min sååå mye friskere..så målet er å komme tilbake til å bli en bacon-spisende veggis-freak, hehe 😉

..og selvfølgelig ble det litt ettermiddagskaffe 😉


 

Ellers må jeg si at jeg hadde litt av en lykke-dag i går..men det kommer i et innlegg for seg selv, litt senere i dag..så følg med 😉

Turen hjem gikk helt greit..så ut til å klarne opp og at det skulle bli en ettermiddag med skikkelig godt vær..

..men det var helt til jeg nærmet meg hjemme, det..hehe 🙂


 

Men som sagt, gårsdagen var super den..og nå er det bare å ha tålmodighet og vente på resultatet av røntgen 🙂

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på – det er fremdeles grått, og tåka henger nesten nede på hustaket..så jeg skal se om jeg finner på noe “lurt” å gjøre hjemme 😉

Ha en nydeligvakker dag, alle sammen =)  

#blogg #hverdag #hverdagsblogg #ukedag #torsdag #gråvær #mat #burger #vegetarkost #vegetarburger #veggieburger #kaffe

6 kommentarer
    1. Ja det er jammen langt å kjøre for et mr..får du dekket noe? Du skal jo ha reise til nærmeste rtg institusjon..så husk å levere inn reiseregning..(gjøres vist uten bekreftelse nå..gå inn på pasientreiser) Vi blir like overasket hver gang vi gjør det..for det ER mye penger..bare for oss som kjører en time hver vei…Ser jo godt ut med vegetar..men nei..jeg er også alt for glad i bacon og andre ting…sukker…min dårlig vane…hihih…Ha en god kveld! og lykke til med svar!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: ..skal alltids prøve meg med reiseregning – men erfaringsmessig vet jeg at når egenandeler og gudane veit hva, er trekt – er det ikke mange ørene som er igjen. Vet en gang jeg måtte en dagstur til Bergen (greit at flyet ble dekt), men måtte legge ut for alt annet – fra parkering på flyplassen, til reise til/fra sykehus der nede, mat osv..så satt jeg igjen med å få 64,- kroner tilbake..jadda =P ..Hehe..ja det baconet feller visst mange, hehe 😉 Takker for det – og en fin kveld til deg =)

    3. Margrethe: Ja det var en bit..hehe =D Men det som berga meg, er jo at jeg er så glad i å kjøre som jeg er 😉 ..tjaaaa…vi kan godt kalle det grøntfor, vi..tji-hiii =P <3

    4. 60 mil…………….. det har jeg kjørt mange ganger……..men da har jeg kjørt hjemmefra og til Oslo – for det er 60 mil 🙂
      Så du hadde en tøff tur med bil kan jeg tenke meg………man blir sliten.
      Koselig i Tromsø og jeg vil dit en dag 😀 Har ei venninne som har kjæreste der 🙂

    5. Etdiktomdagen: Joda man blir sliten av sånne turer..men jeg elsker å kjøre bil, og 60 mil er vanligvis ikke et problem. Største utfordringa er at siden bilen er så gammel, bråker det noe så innmari fra motoren – så jeg blir mye raskere sliten i hodet enn ved de andre bilene jeg har hatt, hehe =P Og ja, Tromsø er en koselig by..jeg trives i alle fall godt der opp =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg