DA ÉN TUR BLE 3..OG JA, DÆVEN Æ ER STA!

Da jeg var ferdig med den seine frokosten min, satte jeg kursen mot og over Haukelifjell. Midt oppå der, så det så forlokkende ut, at jeg stoppa, heiv litt ting i sekken, fikk på meg turskoa og traska i vei.

Dit opp hadde jeg tenkt meg.


 

Det tegna til en koselig dag. Sola skinte, lufta vibrerte varmt, og en velsigna gjøk gol så lystig ko-ko i det fjerne. 

Traska vel en halvtime oppover, og så skulle jeg forevige det faktum at jeg var nesten oppe..

..legg merke til at jeg SKULLE det. For da jeg tok sekken av ryggen og skulle ta telefonen..var den borte. Gulp! Jeg hadde tydeligvis glemt å lukke lomma helt..

Åh du søkksalte smådjævla..jeg visste ikke om jeg skulle le hysterisk eller bare rett og slett spy..for i tillegg til telefonen, var sertifikatet og visa-kortet borte. Og hvordan i huleste hekken skulle jeg klare å finne nøyaktig vei ned igjen for å leite..når jeg ikke hadde fulgt noen sti?

Så der rasa jeg rundt i fjellheimen, halvveis vill i trynet, og hørte en jækla gjøk i det fjerne, som ko-ko’a som om den gjorde sitt ytterste for å distrahere meg..fnys! Men heldigvis varte galskapen min i sånn ca.5 minutter. For hallooo..det er jo som å leite etter nåla i høystakken. Derfor gjorde jeg det eneste fornuftige..rasa ned, drefsa fra meg sekken i bilen, og stilte meg opp i veikanten og vifta med hvite, lekre legger for å prøvde å stoppe en bil, og få lånt en telefon. Vel..de lekre leke leggene var nok i hviteste laget, for bil nr 1 dundra forbi. Hmm..ok…neste forsøk blevgammel dame i trøbbel-vifting..og det fungerte. Det stoppa et ungt par, og jeg fikk låne telefonen og ringt guttungen. Tusen takk til dem <3

Fikk så han til å ringe min mobil, med ca.2 minutters mellomrom, mens jeg fløy opp i fjellheimen igjen, for å lytte og leite. Prøvde så godt jeg kunne å sjalte ut alle andre lyder..men..hva ER det med den satans gjøken og den hysteriske ko-ko’ingen????

I alle fall..til alt hell, så fant jeg telefonen..nesten på toppen der jeg hadde snudd!!!..og da jeg sjekka, hadde guttungen rukket å ringt meg 22 ganger..det var sønnen sin, det <3

Glad og lykkelig traska jeg ned igjen, mens jeg kjente på det at pokker heller..nå er jeg både småsulten og kaffetørst..og det var som svarten med den turen. Jeg VILLE ha kaffe på fjellet..så ja..staheta lenge leve..for jeg gikk ned, henta sekken og traska meg opp en tredje gang..og NÅ kom jeg helt til topps, hehehe 😉


 

Laaangt der nede, ca i midten av bildet, står kongen og venter 🙂


 


 

Deilig med mat og kaffe..og tro meg, om jeg hadde glemt fyrtøy eller primus, hadde jeg drukket kaldt vann og sniffa på kaffeposen..SÅ kaffetørst var jeg blitt 😉


 

Så ble det endelig kosetid..i varmen fra sola, og stillheta..


 

..som bare ble avbrutt av en nusselig, liten gjøk, som flaksa omkring og ko-ko’a lykkelig..og sikkert undra seg over hva slags gærn’t kvinnfolk det var, som hadde flydd opp og ned bakkene i timesvis, før ho endelig parkerte bakenden, hehe 😉

 

#blogg #turblogg #hverdagsblogg #friluftsliv #natur #fjell #fjelltur #fottur #lørdag #helg #kos #problem #problemløsning

 

17 kommentarer
    1. Har mista mobil på skogtur selv, men heldigvis møtte jeg noen som hadde plukka den opp… men kjenner følelsen.. bra du fant din også :)) Så ut som et flott sted..Og den kaffen smakte nok ekstra godt :)))

    2. He-he, du er herlig da 😀 Synes jeg ser deg febrilsk lete rundt etter telefonen, og det med å få noen til å ringe den er det beste…Så lenge man ikke har på lydløs… Må ALDRI ha lydløs egentlig 😀

    3. Helene da…. Ikke første gang du mister tlf hehehe😉 Artig å følge dæ å alle de galne sprellan dine🤣 Godt å se at du koser dæ på tur, vær nu bare forsiktig å kjør pænt😀

    4. Liv Grete: ..hehe..æ vet 😉 Er faktisk ikke så veldig lenge sia æ re-posta den turen her inne 🙂 Takk for det..og yepp, klart æ gjør 🙂

    5. Jeg måtte le litt..for måten du fortalte det med den gjøken som sa ko-ko..som ført var koselig..fordi man var i godt humør..også var den irriternde..også var den helt gal..også var den jammen koselig å høre på igjen…hihihi…ja, det viser hvordan vi takler ting..uti fra hvilket humør vi er i…SÅ BRA du fant den…og tenk om du var langt inn i granskauen uten biler som suser forbi!! Du vet å kos deg da…ser helt himmelsk ut!! kos deg og ha en god natt!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe..ja det var vel litt baktanke med den gjøken..og den tok du :)) Ja huff..ikke godt å si hva jeg hadde gjort, da.. Joda..begynner vel å få master grad i kosing, hehe 😉 Takk..og ei god natt til deg også 🙂

    7. så utrolig bra att du fant igjen både det ene og det andre,det er slike ting som kan ta nattesøvnen fra alle og enhver,du sjekker nok glidelåsen en ekstra gang heretter tenker eg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg