IKKE SÅ ILLE LIKEVEL

Som jeg lovde for et par dager siden, skal jeg forklare nærmere hvorfor kongen fikk kjøreforbud, og jeg ble stranda på Hitra hele helga.

Fredag ettermiddag bestemte jeg meg da for å kjøre tilbake til kompisen min, så han skulle slippe å sitte alene på båten på bursdagen sin. Jeg hadde planlagt turen via gps, så jeg skulle være der rett etter klokka 12 på natta, og dagen hans starta.

Hahaha & joda..hadde ei stund hatt en bil liggende bak meg, og dytta kongen i rævva..jeg kjente at det var en smuuule irriterende, men gadd ikke bli provosert til å kjøre raskere..håpa bare på at den kunne kjøre forbi meg. Men neeeida..og da jeg hadde ca.20 minutter igjen før jeg var fremme hos kompisen…flasha det blått bak meg. Yepp! Det var onkel politi som hadde ligget bak der å surra.

Jeg fant meg en plass å svinge ut, mens jeg lurte på hva i svarte granskauen det var de ville.
Joda, det fikk jeg snart vite..kongen var begjært avskilta! Og som den ekte nordlænningen jeg er, var reaksjonen like ekte: “hæh?..nei ka faen e d du sei?” 

Det viste seg at det sto et skyldig beløp på årsavgift for 2016.. Faen!! Jeg kjøpte jo bilen på høsten 2016, og har ikke tenkt noe over det. For bilen hadde vært avskilta i 3 år, og de to siste eierne hadde da ikke hatt skilt på han. Jeg fikk halv årsavgift, siden det var så seint på året, og biltilsynet registrerte han for meg, uten et ord om noe utestående. Jeg fikk heller aldri noe regning, sååeh..

I alle fall, politifolkan var greie og lot meg beholde skiltene, så jeg fikk kjøre frem til kompisen min. Heldigvis!

Så kom dagen i dag..og jeg heiv meg på telefonen til biltilsynet..og veit nå ikke om jeg skal flire eller skrike. Joda..jeg var skyldig penger.. 250 kr i purregebyr, for jeg hadde vært et par dager for sein med å betale den halve årsavgifta da jeg registrerte kongen, heheheee.. 

Men hipp-hurra for at det ikke var noe værre..så i løpet av dagen blir jeg å få sala opp gampen igjen, og ri inn i solnedgangen..eller i alle fall mot sol og varme..for her er det regn og temmelig kjølig i dag 😉


 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #mandag #problem #bil #kjøreforbud #biltilsynet #avgift #purregebyr

10 kommentarer
    1. Så bra det ikke var verre en det!! men herlighet..så rart man ikke får noe beskjed om det da…trodde man fikk en regning om man var for sen..GODT å høre at du er på veien igjen!! kos deg!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg er veldig glad for at det ordna seg så enkelt..men jeg syns også det er veldig rart at det ikke kom noe regning.. Takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg