MED MAMSEN PÅ TUR

Dagens tilbakeblikk er fra januar 2014..som dere vil se, er det fra denna turen jeg har henta bildet jeg har oppe på bloggen min 🙂 (og til opplysning, så er navnet jeg har på meg selv nederst på sida her, det gamle blogg-navnet mitt 😉

«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»

…har hatt meg en liiiiten tur hjem til Andørja for å se til mamsen min litt – og sjekke om det var noe hun trengte hjelp til – som bl.a å få avlyst en del avtaler som utrulig sleipe selgere har klart å lure på henne – om å støtte både det ene og det andre…gamle dama klarer jo ikke si nei – og dermed har hun gang etter gang blitt sittende med store regninger som hun egentlig ikke vet hva er for noe…hrmf! og fnys!! …blir frustrert på eldre mennesker sine vegne, jeg…

Men i alle fall – man kan jo ikke være der hjemme uten å driste seg ut en aldri så liten tur. Problemet er at moren min begynner å bli ganske gammel – og er ganske dårlig på både balansen og – ikke minst – kondisjonen nå…derfor måtte det planlegges litt smart for at hun skulle kunne være med.

Så – etter litt nøye overveiing, fant jeg ut at jeg skulle ta henne med opp på Klåpheia – der kunne jeg parkere bilen rett ved, og hun slapp å gå mer enn noen få meter…pluss at på det stedet jeg tenkte på, er det både bord og benk hun kunne sitte ved…og ferdig ildsted med rist og hele greia….

Dermed pakka jeg ned litt utstyr og mat, og lempa både det og kjærringa i bilen, og satte av sted.

Heldigvis har jeg både votter, lue, sitteunderlag og kniv liggende i bilen til enhver tid – PLUSS at jeg i vinterhalvåret nesten bestandig kjører rundt med en sekk ved også baki (..hysj – ikkje et ord…kjekt å ha, hehe 😉 …og det passet godt nå, for da hadde vi skikkelig ved å fyre med..


 

Vi kommer ganske høyt opp – tross alt – og det er en aldeles nyyydelig utsikt utover =)


 

Mamsen som sitter og venter på at kaffen og maten skal bli ferdig… men den stakkars dama fryser jo så inni granskauen lett, at hun var nesten blåfrossen etter ei lita stund…så da var det bra jeg hadde bilen rett ved, da..så jeg kunne hente litt ekstra hun kunne ha på seg..


 

..nu vart ho bra fin, ja =D


 

Dagens middag – pølse og makaroni – utrulig hvor mye bedre maten smaker ute…!!


 

..og der var jaggu Trolltufsa også, hehe… 😉


 

Vi kosa oss kjempemye der oppe – og som dere ser av bildet, er vi jo rett ved veien – men en utrulig genial plass å stoppe med tanke på at mora mi ikke klarer å gå særlig langt…så på denne måten fikk jeg “lufta” ho litt – noe det dessverre ikke blir for mye av for hennes del – og så fikk jo jeg lov å være litt ute og båle – elske-elske-ELSKE akkurat det =)

 

#blogg #hverdagsblogg #turblogg #friluftsliv #natur #uteliv #bål #mat #bålmat #bålkos #middag #kaffe #bålkaffe #mamma #familie 

4 kommentarer
    1. Så koselige minner! Herlige bilder…og ja..hun så litt kald ut ja…hihih.. Flotte bilder av en flott tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg