GI MEG I DAG MITT DAGLIGE EGG

Ja for det er faktisk sånn..jeg spiser (minimum) ett egg – hver eneste dag. Og da som regel til frokost – på et knekkebrød med kaviar.

Men ikke fordi jeg nødvendigvis er så steike glad i kokt egg..men fordi jeg “må”..

Jeg hadde en Gastric Bypass for 6 år siden, og da er det veldig viktig å få i seg nok proteiner hver dag. “Men det må da finnes andre måter å få i seg proteiner på, enn kokt egg?” spør du.. åh ja..men med årene har kroppen min utviklet seg til å få “hysterisk anfall” hver gang jeg gir den noe å spise.. og dess mer rene proteiner – jo kraftigere er reaksjonen. Får ei “boble” oppunder brystbeinet som føles som den eser ut – og stopper jeg ikke å spise med én gang da, risikerer jeg i verste fall å spy, og så bli sengeliggende i flere timer. Har sjekka det att & frem og opp & ned..men de finner ikke ut hvorfor. Så jeg spiser med andakt – og det er her det daglige egget kommer inn. 

Bank i bordet – men det er stort sett det eneste jeg tåler uten å bli syk i det hele tatt..men det må være kokt. Stekt eller eggerøre og sånt – da kommer reaksjonen etter et par-tre tugger. Litt kjipent, fordi nå reagerer jeg sånn på det meste – og det kunne vært kjekt å kunne spise et måltid uten hele tiden måtte være på vakt for om jeg tør ei tugge til..men-men..jeg angrer ikke et sekund på operasjonen, og har egentlig ingen ting å klage på..vet jo om ting, så da er det bare å passe seg, da.

Men en snodig ting..når jeg lager meg mat ute i det fri, kan jeg (fremdeles bank i bordet) spise det meste uten å ligge flata ut..forklar det, den som kan 😉

Men nå er det slutt på mårra-surket fra meg..litt mer kaffe nå..

Og så er det å fyke avgårde å hjelpe venninna mi (jajaja..hun med huset, hehe 😉 
Er enda en del ting som skal gjøres der, før huset er ferdig til salg..så vrom-vrooom..here I go =D

#blogg #hverdag #hverdagsblogg #hverdagsliv #fredag #helg #mat #egg #proteiner #syk #gastricbypass  

6 kommentarer
    1. så trist att du skal plages slik etter opperasjonen ,,for det er jo så masse god mat med mer proteiner enn et egg.
      Tror jammen jeg hadde tatt alle mine måltider ute hi hi

    2. Ja det er vel en bivirkning av den oprasjonen..mannen min tok Sleeve oprsajon i fjor..veldig fornøyd og har ikke de bivirkingene…Vi kjøper pudding i sverige med 20gr protein i..men han er ikke flink til å få i seg nok..men blodprøvene var fine sist..så da holder det nok da… Som du sier..noe shit å få etter oprasjon..men det er verdt det…vil jeg tro..det reddet ihvertfall livet til mannen min vil jeg tro..for han begynte å bli alt for stor…har gått ned over 70 kg alt! Så da skjønner du…Men må jo være kjedelig med den “dumpingen” Ha en god dag!

    3. fruensvilje: Ja det er som sagt litt kjipent…men-men. Hehe..tro meg – det er mange ganger jeg velger å dra ut å lage mat, nettopp av den grunn 😉

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er vel det som er saken hos meg også..livredder.. Over 70 kilo er kjempebra..og en god jobb gjort. Jeg har gått ned ca.90, så det sier seg selv at det er begrensninger for hvor lenge kroppen hadde taklet det..for jeg kjørte meg selv like hardt da – selvfølgelig under andre forutsetninger. Men alt i alt – dumping eller ikke – har som sagt ikke angra et sekund =) En fortsatt fin dag til deg =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg