NIX JOBBING – BARE KOZ

I dag var det egentlig meninga at jeg skulle ut og ta i noen skippertak hos hun venninna mi med huset som skal selges – men seriøst – kroppen sa blankt nei! Det har vært så utrulig mye de siste ukene – og helga har gått mer eller mindre i ett – så jeg kjente i dag at det ER tross alt en grunn for at jeg er uføre-trygdet.

Så da var det å planlegge en “koze-moze-mæ-for-mæ-sjøl” dag, da..hmmm.. Skal innrømme at det er ikke så mye inspirerende å titte ut av vinduet, og se snø-kornene som danser på rundt om kring i lufta. Men – jeg klarer bare ikke for mitt bare liv å la meg stoppe for lenge av “skitt-vær”. Derfor hoppa jeg i tur-klærne mine, sala på gampen (unnskyld King Blaze) og kjøre – spent på hvor jeg ville ende opp.

Surra litt att og frem til å begynne med, men endte opp i Evenes, en av nabokommunene våre. Der fant jeg meg en flott plass ved noen gamle krigsminner – og laga bål rett i nærheten av en liten stein-bygning (aner ikke hva det har vært brukt til..), så jeg kunne være litt i skjul for det verste sluddet og regnet.

Varierende vær – men flott utsikt innimellom bygene..

Finnes ikke noe bedre enn lukta av bål og bål-kaffe..

..og bål-stekte brødskiver er heller ikke så dumt 😉

Så som dere ser – i dag ble det bare koze-mozing på høgt plan…deilig =D

#blogg #friluftsliv #natur #naturmenneske #utpåtur #skogogmark #vår #bål #kaffe #bålkaffe #turmat #krigsminne #evenes #nordland #nordnorge

 

6 kommentarer
    1. Ja det er perfekt kos det! Det var sånn det skulle være for deg idag! Misunnelig ja… men unner deg det veldig! Ikke så greit at du ikke fikk gjort det du tenkte, men dette er jo ikke å forakte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg