VÆR SÅ DET HOLDT..del 1

I dag var det planlagt en liten mini-roadtrip med go´venninna..noe jeg gleda meg sykt til. Trudde jo at hun skulle sove litt lenge i dag, når hun har fritt og all ting – men nope – hun var klar til dyst temmelig tidlig – klokka var knapt over 9.30 når jeg var å plukka henne opp.

Vi surra ut av byen på sørsida – og ble enige om at vi skulle ikke forsøke oss på å kjøre over Tjeldsundbrua, da det var meldt et svartens vær med sykt mye vind i kasta. Så derfor satte vi nesen mot Lødingen i stedet – og fikk en super dag.

Første stoppested ble gjennom selve Lødingen sentrum og så langt vi kom ut mot gamle Nes Fort.. Nå var ikke venninna særlig gira på å valse ute i vind og pissregn – og siden den siste biten ned dit jeg hadde tenkt å vise henne, ikke var brøyta, ble det bare til at jeg bare tok et par, tre bilder av området rundt. Satser på å dra tilbake å vise henne mer når det våres i bakkene.

Glatt som fy..

Deretter ble det et lite stopp nesten ute på en molo for å lufte håret mitt…wohoooo, der var det vær så det holdt, gitt..hadde store problemer med å stå på føttene i støytene.. OG Æ ELSKA DET 🤩 Så snakk om glede på denna tøtta..mens stakkars go´venninna vantrivdes litt inni bilen, da den sto å svaia temmelig mye i vindrossene..

Fikk dessverre ikke bedre bilder enn dette, da det piska såpass mye regn i fleisen på meg – og dermed på telefonen – at jeg måtte inn i bilen igjen for å tørke av linsa.

Deretter ble det en kjapp tur ned på fergekaia for å forevige alt av båter som lå ved og nært land..og da drista til og med venninna seg ut litt..

Ok…ikkje verdens beste parkering på mæ 🤪

Alt av ferger var tydeligvis innstilt..

..og på begge sidene ute i fjorden, kunne vi se båter som hadde lagt seg i le.

Fikk ikke med alle båtene på bildene – men når vi kjørte hjem, telte venninna 5 store båter ala tankere, grusbåter o.l..og et par stakkarer fra kystvakta. Og én modig tråler som tøffa seg vekk fra det verste uværet og nordover.

Etterpå ble det et par stopp til før vi var hjemme igjen – men akkurat nå holder jeg på å svelte ihjæl – og akter å lage meg litt mat, før jeg setter meg ned skriver del 2..og leser meg opp på bloggene her.. so stay tuned 😉

Har fått oppdatert nå, og her kan du gå rett til DEL 2

15 kommentarer

Siste innlegg