TARALDSVIKTINDEN 774 moh

Denna turen hadde jeg for ei tid tilbake..sånn rundt regna 7 september – sammen med ei fantastisk, flott – og ikke minst supersprek tøtta jeg ble kjent med i sommer. Vi har ganske lik tankegang når det kommer til dette med fjellturer og å pushe seg selv, så vi fant hverandre i så måte.

Den aktuelle turen her, hadde vi snakka litt om tidligere, men valgt bort da, fordi det tidsmessig ikke var et godt valg. Tar en god time å kjøre til startpunktet og så sine timer opp og ned..og i en ellers fullbooka dag, ville det bare blitt stress.

Men så kom da den 7 september hoppende frem med en god mulighet for oss. Været virket veldig bra når vi starta å kjøre, men jo nærmere vi kom, jo mer så vi antydning til både regn og tåke. Vi var bittelitt i tenkeboksen – men som sagt, vi har ganske likt syn på disse tingene – så vi endte opp med et: “t hællsikke me været – vi går!”

Og heldigvis for det – for de store regnbygene uteble..og sjøl om det var nok av innpåslitne tåkedåtter som angrep støtt og stadig, og som til tider prøvde å blinde oss, ved å pakke naturen inn i myk, gråhvit stillhet, så var det en fantastisk tur..og vi fikk i alle fall en aning om hvor spektakulær utsikten kan være på en godværsdag 😍

Vi vurderte et mikroskopisk nanosekund om vi skulle la tåka skremme oss fra å fortsette ..men næ-hæææi..disse tøtten e ikkje akkurat lettskremte 😁

Og dessuten – SÅ tjukk var nå ikke tåka uansett..men i værste fall, er det nå bare å sette seg ned og vente på bedre tider..

Toppen i det fjerne 👏

Og som sagt, ingen tvil om at det er en fantastisk utsikt her oppe – så før eller siden må jeg vel opp igjen..på en strålende solskinnsdag..

Var nå utrolig vakkert i tåkeheimen også, da…reint magisk 😍

Og etter å ha fått i oss litt vått og tørt, var vi sannelig på tur ned igjen..ikkje det beste underlaget for mitt vedkommende, men fy pokker for en hærlig følelse at kneet holdt her også ❤️

Og da vi kom oss ned til tre-grensa, fikk vi endelig se fjellet vi nettopp hadde vært på..og med tanke på at det ser myyye lengre ut opp dit, enn det er – var det kanskje like greit at de før nevnte tåkedåttene hadde gjemt toppen for oss tidligere, hehe 😂