NÅR MAN TAR DAGEN SOM DEN KOMMER

Da er klokka blitt godt og vel halvgammel og det lakker og lir mot kveld i det Helenske hjem. Ja ikke bare i mitt hjem selvfølgelig, men jeg kjenner at med tanke på både nattas søvnmangel og dagens begivenheter så er det på tide og roe helt ned her nå. Jeg hadde jo bestemt meg for å ta dagen akkurat som den måtte komme, og ikke veit jeg hvor den arbeidslysta kom fra men jeg brukte jaggu både tid og energi på å tørke litt støv og støvsuge heile leiligheta. Deretter malte jeg litt på et nytt maleri, før jeg heiv meg over sudokuen ei stund. Plutselig fikk jeg det for meg at jeg skulle sjekke YR for å se ståa rundt om kring, og oppdaga at det skulle letne litt med regn på det som er favorittplassen min når det kommer til hav og fjæra i alle fall her i distriktet..og da fikk jeg en idé. Så jeg ringa brorsan og hørte med han om vi skulle ta oss ei lita utfart og tenne bål, noe han var helt med på. Jeg plinga på go´venninna også, men hun var på jobb..og fredagsdate-venninna og gubben kunne heller ikke. Jeg var faktisk så steike ivrig at jeg sendte ei melding feil så den havna hos nån som nok ikke ville ha rukket frem til den bålpølsefesten i dag, haha.

Så i halv3-tia troppa jeg opp hos kar´n og plukka han opp, og så tok vi et lite ministopp på butikken så han kunne kjøpe en pakke pølser før vi satte nesa mot Toppsundet.

Været var faktisk kjempeflott. Litt vind til å begynne med men ellers opphold og fint. Og siden jeg bestandig har ved og alt annet jeg trenger i bilen, tok det ikke lange stunda før bålet spraka lystig og kaffen var på kok.

Det er vel få ting i denna verden som slår bålkaffe (om man drikker kaffe, selvfølgelig) og når man i tillegg kan kose seg med svartsvidd pølse (eller anna bålmat), ja da er lykken fullkommen for Yours Truly.

Det er jo et nydelig sted som jeg har vist dere her på bloggen mange, mange ganger. Men siden jeg veit at ingen rekker å lese alt her inne, så legger jeg ved noen bilder i dag også til de av dere som kanskje ikke har vært med meg på tur hit før. Og selvfølgelig til dere som ikke syns det gjør noe å se sånne naturbilder flere ganger.

De to første bildene er med utsikt mot Grytøya, og det siste er med utsikt mot bl.a Aunfjellet mot høyre og Litlehorne ca midt i bildet.

Brorsan som nyter friluftslivet sammen med den masete søstera si.

Og så ble det jo selvfølgelig en liten selfie, hehe.

Det var fantastisk deilig å bare sitte der og nyte livet. Vinden løya etter hvert og det var så mildt og godt at lua kom av. Tida fløy, og plutselig hadde vi vært der i nærmere 2,5 time.. og da fant vi ut at det var på tide å pakke sammen og kurse oss tilbake igjen.
På returen dukka det opp en fantastisk regnbue, og jeg måtte selvfølgelig prøve å ta et bilde. Dessverre forsvant mesteparten av regnbuen før jeg kom så langt at jeg fant et sted å stoppe, men syns det var et vakkert skue uansett.

Deretter var det bare å surre seg straka vegen tilbake til Kvæfjord, lempe av brorsan og takke pent for en fantastisk tur, og så komme meg hjem..akkurat i det regnet meldte sin ankomst igjen.
Og sånn kan det gå når man tar dagen som den kommer. Masse kos, latter og glede – og fantastiske naturopplevelser.

Ha en riktig flottersfin kveld videre nå da, alle sammen ❤️ Sov godt og drøm vakkert når den tid kommer.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg