HVA ER GREIA MED HASHTAG?

God mårra folkens…jada – jeg er fremdeles hos venninna..og nyter min sårt tiltrengte mårrakaffe ute på plattingen i sniktrekken, hehe.

Jeg har egentlig et lite spørsmål til dere nå på mårran.. Ser nemlig at det er en del av dere som bruker hashtags nede i innleggene deres..

Jeg brukte det bestandig før – inntil for noen år siden – men slutta helt med det, både fordi jeg fikk “høre” av medbloggere at det var blitt veldig strengt med hva man hadde lov å hashtagge (kun ord som man kunne finne igjen i teksten), men også fordi jeg begynte å bruke det der stikkord-feltet på sida her, når jeg skriver innlegget.

Så hva er greia med hashtags? Er det å anbefale!? Hva er lov/ikke lov? Fungerer de faktisk, sånn at man når ut til flere – eller holder det med å skrive de samme ordene som stikkord i stedet, sånn som jeg gjør pr i dag?

 

13 kommentarer
    1. ja si det jeg er ike bruker av hashtag ,har ikke ant hva det er for ,men ser att skal en ha bilde med på værmeldingane på godmorgen norge må vi hashtagge bilde vårt på instagram og da jeg reklamerte på bilde av vesten min hashtagget jeg designeren , og det er det jeg kan om dette

      1. Ja akkurat det at man må hashtagge sånt, har jeg skjønt – men datt litt av lasset her, hvor vist det kan lønne seg å bruke her på bloggen, siden jeg allerede bruker disse stikkordene.. hmmm 🤔

    2. Hos meg henger taggene igjen fra instagram… men om de er noe hjelp i… tja… tror det… i og med søkerord er tagget.. men man finner jo det meste bare ved å google et ord så… men jeg hashtagger av gammel vane! 😀

    3. Jeg hashtagger ikke, men det kan godt hende det har noe for seg. Ikke vet jeg.
      Hvis man deler på Instagram er det lurt å hashtagge. Om det også gjelder blogg vet jeg sannelig ikke.
      Kanskje noen vet?
      Ønsker deg en fin onsdag! 🙂

      1. Ja på Insta hashtagger jeg bestandig..men er da skrekkelig usikker når det kommer til bloggen, ja..
        Håper noen har litt mer peiling, hehe 😉😊
        Takk for det, og det samme til deg.

    4. Jeg skriver ikke lenger hashtag under innlegget her nå, for nå bruker jeg stikkordene og kategoriene bare. Men på bloggen på Nouw brukte jeg hashtag. Og på Insta bruker jeg det. Da havner bildene i grupper med samme tag 😉

    5. Vet at Vibbedille har skrevet om dette her på blogg, og her på nye blogg har det ingen hensikt..
      På den gamle plattformen var det nyttig! Trykk på en tag har inne og det skjer 0 og niks!
      I bloggen som Vera Lynn har funker det – hun har jo to blogger.

        1. Det kan du bare glemme – har ingen hensikt….!
          Husker at hun skrev om det en gang og forklarte. Vibbedille kan det meste her inne…
          Hun har blogget lenger enn de fleste av oss…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg