HJERNEN HAR GÅTT TIL STREIK

Jeg har vel aldri lagt skjul på at jeg tenker og grubler veldig mye. Veldig mye!! Faktisk hele tiden.. I tillegg har jeg talløse dager der jeg overtenker ekstremt mange av de tankene som krangler om plassen, og det kjennes bokstavelig talt ut som hjernen presser på og vil hoppe ut av skallen på meg. Og jada, mer enn en gang har jeg hatt et intenst ønske om at den skulle gjøre nettopp det..bare: husj – forsvinn vekk og la meg være i fred. Et intens ønske om å bare kunne skru av hele, helsikes tenkeboksen. Men har det fungert? Nope!

Men i dag har jeg opplevd noe ekstremt rart..det kjennes faktisk ut som hjernen har gått til streik – og det digger jeg! For første gang som jeg kan huske, har jeg hatt en dag uten et evig kaos av tanker i hodet. Den mest rolige perioden hauet mitt har hatt opp gjennom årene var da jeg dreiv aktivt med meditasjon hver dag. Det gjør jeg ikke lenger, nå mediterer jeg kanskje en gang i uka og likevel har jeg hatt mer ro mellom ørene i dag, enn jeg hadde noen gang da. Til og med det å være ute i naturen klarer ikke å stagge grublinga helt. De første 10 minuttene på en fjelltopp er perfekt – etter det må jeg ofte jobbe bevisst for å klare å holde hodet fritt for kaos. Rart! Er det å vente man blir utslitt? Normalt sett surrer det nemlig minimum to scenarier om gangen der inne, og begge problemstillingene krever akkurat like mye oppmerksomhet..og ofte ender det opp med at begge blir ignorert til fordel for et par, tre nye situasjoner som kommer og bøller seg på. ADHD/ADD? Kæm veit, kæm veit..det bryr meg nemlig ikkje.

Så dagen i dag har jeg virkelig nytt til fulle. Ingen grubling eller kjipe tanker. Og ingen opphoping av valg som bør tas, men som jeg må over-analyseres først. Yeppz, jeg digger at hjernen har gått til streik… og måtte den streika bli langvarig, hehe.

Ha en riktig fin kveld videre alle sammen ❤️

10 kommentarer
    1. Så glad på dine vegne. Nå får du slappe av å nyte hvordan livet kan være, uten bråk fra etasjen over. Synes du har virket litt gladere og lettere i det siste. Håper bare du finner en leilighet du kan klare økonomisk. Har selv begynt å trene fast, tre ganger i uka. Jeg, altså jeg? Trene på senter? Styrke? Mine barn himler med øynene. Alt er mulig. Har tilogmed vært der i dag!!! 1.mai! Lykke til, Helene 👏👏👏😱

      1. Tusen takk for det 🤩 Og du har nok rett, jeg føler meg faktisk veldig bra for tida.
        Så utrulig bra at du har begynt å trene styrke…og seriøst, alder ingen hindring. Jeg anbefaler deg å google min store “heltinne” og vise barna dine. Ernestine Shepherd. Dama starta å trene i midten av 50-årene, og i dag i en alder av ca 85 ser hun bedre ut enn de fleste jeg kjenner 😉 Så ALT er mulig 😊

        1. Oysann, ja det var litt av et forbilde. Tenk 86!! Jeg har ikke tenkt å dra det fullt så langt, men litt ekstra styrke i armer og bein er godt å ha. Mye lettere å plukke opp ting fra gulvet, gå i trapper o.s.v Men, våkner jeg med en sånn kropp en morgen, så er det ikke akkurat mot min vilje……

    2. Det må være deilig at hjernen streiker litt.🤩
      Det har den nok godt av.
      Håper du har funnet roen i din nye tilværelse og at streiken til hjernen blir langvarig.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg