GODE GLIMT fra GÅRDAGEN

Hmm..da var det plutselig blitt en ny dag..så god mårra igjen alle sammen. Jeg valgte å ikke komme med mer enn ett innlegg i går, fordi jeg ville holde fokus på å kose meg max uten “forpliktelser”.

Turen til øya ble kjempetrivelig. Jeg henta “bålmannen” i 12-tia, og så kjørte vi veien rundt via Bjerkvik. Været var helt ok, og vi hadde litt stopp hist og her, bl.a på Sjøvegan for å handle med oss mat bortover. Men før vi kom så langt fikk ei lita omkjøring, for det viste seg at veien var stengt 3 solide steinkast unna krysset ved Tennevoll, så vi måtte snu og kjøre via Spansdalen mot Moen og ned til Tennevoll igjen, før vi da kom oss til Sjøvegan.

Når vi kom over til sjølve øya, ble det noen stopp for at han skulle få knipsa litt bilder. Han har kun vært på den delen av øya som går fra tunnelen og mot Mjøsundbrua, så her blei det helt nytt territorium for kar’n. Jeg – som det surrehuet jeg er, glemte rett og slett å ta bilder til dere, så alt dere ser under her nå er tatt av han.

Utsikt (gjennom bilvinduet) mot “Dronninga” som jeg veit jeg har vist dere før.

Yours Truly på et sted mellom Laupstad og Engenes.

Ved veis ende noen få kilometer innfor der huset etter mora mi er.

Måtte jo ta han med en tur nedi fjæra også.

Og så leka vi oss litt med en nusselig, liten regndråpe..

..før kvelden ble avslutta med en god samtale ved kjøkkenbordet, på hver vår side av en nyplukka bukett med blomster.

Yeppz, absolutt gode glimt fra gårdagen.

Og i dag har vi nå fått i oss frokost..

..og “bålmannen” er ute å styrer i hagen etter at han har lært gressklipperen å oppføre seg eksemplarisk.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle dåkker flotte folkan der ute ❤️ CU L8R

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg