FOLKESKY…men ei GOD AVSLUTNING på en FIN DAG

Som dere kanskje veit er jeg på øya nå, i huset etter mora mi. Fant nemlig ut på mandag at jeg skulle få gjort litt forfallent (hage) arbeid her, før det endte opp med å bli like jævelig som i fjor, om noen husker det? Da var det totalt overgrodd av opptil meterhøyt ugress og forgreninger av diverse busker og kratt. Vil du se litt bilder fra da, er det bare å trykke på den linken HER.

I alle fall, dagen i går ble veldig aktiv og veldig bra, men jeg skal innrømme at etter at jeg hadde hatt den pausen du kan lese mer om HER, så dabba det av med energinivået. Jeg raka raka litt og fjerna en del daue kvister og greiner, men endte opp med å trekke meg opp på verandaen når kveldssola kom snikende rundt hushjørnet. Og jeg var skjitheldig med været i går kveld, for sjekk den utsikten det er her på en godværsdag.

Jeg satt ute til langt på kvelden og bare kosa meg. Som dere ser har jeg havet tett på her, og tidligere elska jeg å sitte nede på bergene å fundere over livet og nyte utsikten.

Men dessverre for ei som er så folkesky som det jeg er, har den muligheta blitt til dels ødelagt for meg, da det nå tydeligvis er blitt et populært sted for folk å være. Det er et svartens renn av båter og folk der nede både titt og ofte, og jeg skal innrømme at det er kjipt siden man har vært vant til å få være i fred der. Aner ikke hvem og hva, men ser at det ligger en robåt der nede noe som sier meg at det kanskje er noen lokale inne i bildet. I alle fall, seint utpå kveldeninga da det tilsynelatende var folketomt, sneik jeg meg ned med fiskestanga…og klarte jaggu å sikre meg dagens middag på første kastet. Så her blir det frem med steikepanna seinere.

Tenker at jeg var faktisk dobbelt skjitheldig med fiskelykka, fordi jeg hadde knapt nok fått kar’n på land før det kom en båt tøffende rett mot der jeg sto. Så svusj oppigjen med Yours Truly.

Jada-jada, jeg veit at måten jeg unngår folk på kan virke irrasjonellt på mange, men enkelte ting sitter bare rett og slett for dypt i meg. Så å begynne å fortelle meg hva jeg må og ikke må gjøre i denna sammenhengen er dødfødt. Det er liksom ikke sånn at jeg ikke har jobba med meg sjøl heile livet angående detta..

Juppziyeppz, det var litt om ei skikkelig god avslutning på en fin dag i går. Det ser ut til at det gode været holder seg , så nå skal jeg snart gjøre meg klar til å gjyve laus på dagen.

 

8 kommentarer
    1. Åhhåååå det var lekker fisk til middag det!!!
      Og DEN utsikta du har – den er bare fantastisk rett og slett 🙂 Nyt den nye dagen som siger på 🙂 klems

    2. Husker den sjauen du hadde forrige gang med hagen, og nå har du ryddet igjen. Fint ble det. Fin middag av den fisken. Der hadde du flaks. Bor jo også nær havet, og her ligger disse turistfiskere hele dagen, og til langt på natt. Nydelig kveldssol du tok bilde av. Nyt dagen på din måte. Klem

      1. Ja her var det bare å hive seg til for at det ikke skulle bli like ille igjen.
        Og tusen takk for det 🤗
        Yeppz, skikkelig heldig også 🤩
        Takk for det 🤗 og en riktig flottersfin dag videre til dæ. Klemz

    3. Nydelige bilder – og gøy å få fisk da! Midt i blinken! Jeg skal ikke belære deg noe om folk eller ikke folk…. jeg er jo veldig makan til deg, så… 🙂 god klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg