DVASK AGURK OG SUDOKU TIL MÅRRAKAFFEN

Yeppz.. enten dere trur det eller ei, detta blir et innlegg om agurk.

Jeg er nemlig veldig glad i agurk, og det er stort sett den eneste grønnsaken jeg klarer å spise litt mengder av uten å bli syk. Ikke er den i utgangspunktet så avskrekkende dyr heller, men… hvorfor i hekken må de kun selges hel?? Jeg klarer veldig sjeldent å spise opp en hel agurk, og da resulterer det i at mat må kastes. Derfor kjøper jeg det bare noen få ganger i året. Som nå til helga da jeg tenkte å virkelig kose meg. Hehe..det var i alle fall bortkasta penger, for selvfølgelig frøs den sabla agurken til is i går natt, og i dag var den begynt å tine – dvask som bare fy!! Nesten på suppestadiet hist og her. Og SÅ desperat er jeg ikke at jeg slurper agurk-slush bare for å spare penger, så rett i søpla med den.

Mulig det eksisterer steder enda der du får kjøpt halve agurker, men jeg har til gode å finne noen. Skjønner at det på grunn av hygiene og bla-bla-bla ikke kan være som i gode, gamle dager da man kunne kutte den biten man trengte og ferdig med det. Men likevel..

Men nå er jeg ferdig med mårrabublinga til ære for agurken, og skal konsentrere meg om litt sudoku til mårrakaffen før jeg surrer videre.

Ligger en mårra-tok ute med ei omvising i mitt lille hjem HER

Ha en flottersfin mandag alle sammen ❤️ CU L8R

 

4 kommentarer
    1. jeg opplever også att agurken kan fryse i kjøleskapet på bobilen ,men den har alikavel vært helt fin å spise ,du får lage deg en edikklake som du bruker til halve agurken ,og spis den andre halvparten fersk ,du får billig edikk på europris :=)

    2. Vanlig slangeagurk er nok ikke noe jeg er begeistret for, så her går det heller i sylteagurk og da slipper jeg det problemet. Her i Oslo har jeg faktisk sett at de innimellom har solgt halve agurker, men det er ikke ofte det skjer. Butikkene er veldig flinke til å selge alt i store forpakninger, som ikke alltid passer når det er en i husholdet. Håper nå at dagen din blir fin allikevel, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg