STARTER SAMBOERSKAP MED KONGEN ;)

Joda folkens – nå flytter jeg sammen med kongen for ei stund..og for dere som ikke har lest bloggen min før – ikke den ORDENTLIGE kongen, da..men MIN konge..min elskede King Cab..King Blaze 😉

 

Saken er den at jeg er så innmari drittlei av å bo på et lite rom..tingene mine er stablet i esker og kasser rundt om, og de få tingene & klærne jeg bruker i det daglige, er stuet sammen i to små skap, i skjønn forening. Det er ikke holdbart i det hele tatt!! Og selv om søstera mi og gubben hennes – som jeg bor hos – er verdens skjønneste – har vi jo alle våre ting & tang å slite med – og jeg kjenner at jeg takler ikke å bo så nært innpå dem for lenge om gangen. 
Det blir en evig runddans, der man i stedet for å klare å holde hverandre oppe, dessverre blir til at man “smitter” hverandre når noe negativt skjer..og jeg orker ikke ha det sånn akkurat nå, særlig med tanke på at jeg nettopp har vært en vanvittig omgang nede “i kjeller´n”, og akter meg ikke ned dit igjen..

Og jeg har heller ikke råd til bare å løpe ut og få meg ei leilighet. Er jo uføretrygda – og med de boligprisene som er, og de tilhørende innskuddene, i kombinasjon med de faste utgiftene mine, har jeg ikke nubbsjanse i havet å bare finne noe. Jeg sparer det jeg kan – men det tar tid..sånn er det bare. (..og i tilfelle noen nå tenker lån – nei – jeg er ikke kredittverdig..!!)

Derfor har jeg nå stua kongen full av det aller mest nødvendige..

 

..fylt opp ” kjøleskapet”

 

Og flytter jeg ut.. Men i stedet for å se på det som at jeg nå er “hjemløs”, velger jeg å se på det som en av de vanlige turene med kongen, og kommer til å farte rundt i distriktet og sove enten ute eller i bilen..og heller kræsje litt hos venner når behovet for ei seng og en skikkelig dusj blir for påtrengende =) (Og selvfølgelig kan jeg krype meg tilbake til huset på øya, dersom alt går skikkelig skeis..)

“Men det går penger på å gjøre det sånn også” tenker du vel..joda..men jeg vil heller bruke litt lengre tid på å få spart sammen til det jeg vil, enn å sitte faslåst på et sted som gradvis kommer til å ta drepen på livsgnisten min…

Og når sant skal sies, så raser vel flyttsame-blodet veldig i årene mine til tider..så kanskje er det akkurat dette jeg trenger nå 😉

Jeg akter å selvfølgelig å satse på å holde bloggen gående, med minimum ett innlegg for dag – så lenge jeg har nett og dekning. Kan ikke love at jeg klarer å holde meg hundre prosent oppdatert med hva hver og én av dere driver meg – men skal gjøre så godt jeg kan med lesing og kommentering også <3

Så da vet dere ståa her..jeg satser på å ta en og en dag om gangen, og regner med dere er like spent som meg, på hva de neste ukene og månedene vil bringe =D

#blogg #hverdagsblogg #flytte #reise 

18 kommentarer
    1. kongen er god,men du skulle hatt en liten bobil du ,jeg kunne gladelig bodd lenge i vår bobil :=) ikke bruker den mer drivstoff enn andre biler heller,kanskje noe for deg å tenke på .
      Jeg hvet att enslige med liten inntekt kan søke om bostøtte,det burde du få om du skulle finne deg et sted å bo for deg selv igjen :=) blir uansett spennede å se hvordan hverdagene dine vil utarte seg fremover nå,lykke til og kos deg på tur

    2. Tror det er et meget lurt valg det du gjør nå…du kan ikke ha det på den måten. Det sier seg selv…bo på et lite som som om du var unge,,,,nei og nei….du gjør det rette….plutselig dukker det opp en mulighet eller to….og kommer du til Fredrikstad så skal ta i mot deg som en konge….har blitt glad i deg som en god venn….

    3. Marit: Javisst er det både spennende..og biiiittelitt skummelt. Er første gang jeg er ute på sånn langtur på vinteren 🙂 Takk så mye for det 🙂

    4. fruensvilje.blogg .no: Joda, en bobil hadde nok vært bra..men hadde jeg hatt råd til det, hadde jeg nok hatt råd til depositum på leilighet også 😉 Joda, bostøtte kan jeg få, men hvor mye, avhenger av hvor høy husleia blir 🙂 Takk for det..er faktisk ganske spent, jeg også, hehe 🙂

    5. solliv: Ja det tror jeg også..for det er ganske pyton å bo sånn.. Du skal ha så mange slags takk for det 🙂 Ja det er rart det der, hvordan man kan knytte bånd til folk man ikke engang har møtt <3

    6. Ei_heks: Ja jeg følte at jeg har liksom ikke så mange andre valg, hvis jeg skal unngå å gå helt i stå.. 🙂 Og uttafor de vanlige rammene..vel..hehe..det er ganske vanlig for meg, det 😉 =D Tusen takk for det 🙂

    7. Du er tøff altså – det er det første som slår meg.
      Valg man må ta for sitt eget og andres beste.
      Har du telt du kan krype inn i med stormkjøkken og slikt……….. ja stormkjøkken har du nok………. jeg håper det går bra en stund å ha det slik, Helene, og at venner tar godt i mot deg når du trenger det <3 En dusj og en klem og noe varmt hjelper ofte mye det <3
      Jeg sender en LYKKETIL-KLEM nordover og ønsker deg all lykke til fremover 🙂

    8. Etdiktomdagen: Du skal nå ha takk for den tanken..men føler meg ikke særlig tøff, akkurat 🙂 Har flere telt, men har valgt å ikke ta noen med. Sover godt i bilen, og veldig godt under åpen himmel når det er opphold, hehe 😉 Tror nok de vennene jeg har, blir å ta godt imot meg når det trengs..de er gulle god sånn =D Tuuusen takk for det 🙂

    9. Jeg forstår deg så godt…er ikke bare å bo “oppe på” noen…og som du sier..vi smitter hverandre med humør og energi..Så, det er nok lurt av deg å ta en tur nå…Kos deg! og jeg vet du liker det…så ønsker deg bare en riktig god tur!! Stor klem fra meg!

    10. stavangerinmyheart: Takk for det 🙂 Og jada..syns aldri det er langt mellom de fine stundene når jeg er på farta 🙂 Og kaldt..vel..har hatt to netter på rad med “gnallfrost”..men jeg har godt utstyr, så jeg har det varmt og godt..værre med kongen, som har startvansker om mårran, hehe =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg