UROVEKKENDE TANKEVEKKER

..først av alt, la det være sagt at jeg er nok ikke av de som har kjørt roligst på veiene opp gjennom årene – men jeg har enda til gode å dundre avgårde i villa med semitrailer eller vogntog på glatte vinterveier..

Men at noen gjør det, fikk jeg og søstersen erfare i dag..da vi runda en sving på tur hjem, og så en trailer ligge på sida i veigrøfta..jeg slakka ned, og trodde det var en “gammel” ulykke, men nei..der ble nødblinken slått på..m.a.o..vi kom rett opp i ulykka. 

 

Han hadde gått tvers over veien og i grøfta på vår side..så hadde vi kommet et halvt minutt tidligere, hadde han dundra rett i oss.

Jeg snudde bilen og fikk stoppa, og klatra ned i grøfta for å se hvordan sjåføren hadde det..og han var heldigvis uskadd og prata i telefonen.

Det kom også en annen bilist og stoppa, og mannen i den bilen hadde visstnok blitt forbikjørt av fyren i traileren litt tidligere. GALSKAP!! På glatte veier og dårlig skodd i tillegg.

Siden mannen som kom etter oss, ble værende, valgte jeg og søstersen å snu og kjøre videre..uvitende om at bilen som hadde gått utfor, var fullastet av sprengstoff..

 

 

Du finner mer om ulykka her. http://www.tv2.no/nyheter/9457371/

Så det der var både urovekkende, og ikke minst en solid tankevekker..man kan være så forsiktig man bare vil og kan selv, men har INGEN kontroll på hvordan andre velger å oppføre seg på veien..huff!!

 

#ulykke #trafikkulykke #trailer #sprengstoff #farlig

8 kommentarer
    1. Det ER skummelt å være ute å kjøre ja.. går som regel bra..men skjer jo stadig noe også.. Ekkelt å havne opp slikt, men bra det så ut til at det ikke var store personskader dere havna oppi… Sprengstoff..uff..og.. hehe.. sånn i ettertid :)) Klem til deg <3

    2. Jøss, skumle greier. Nei, man vet aldri hvem de ANDRE på veien er, så jammen skal man være forsiktig 🙂 Bra det gikk fint med dere hvertfall 🙂

    3. Uff…nei det er det jeg sier til barna også..det er er ikke alltid det er du som kjører galt..men ulykker skjer..og derfor er mamma alltid redd for dere…og det gjelder stort sett alle eg er glad i…Jeg er veldig klar over at ting skjer så alt for fort…og man kan ikke alltid rå over det….Sååååå bra det gikk fint med dere!! Herlighet så heldige!! Ja tenk…og vist han hadde kjørt forbi noen..med sprengstoff i bilen…grrrrr…ta i fra han fører kortet tvert! Herregud..folk tenker ikke!!

    4. uff det er så skummelt når en opplever slike ting,ja det er desverre mange sjåfører som ikke tenker fornuftig,skulle nesten tro dei var redd dei ikke rakk sin egen begravelse,men heldigvis gikk det bra med dere alle

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg