BÅLPIZZA VED KORSVATNET

I dag har jeg skikkelig moillkosa meg..starta med å få gjort ferdig helgevasken..var kun gulvene igjen, så det gikk rimelig kjapt.

Deretter hoppa jeg i turbuksa, knøyt på meg skoene (joggesko, faktisk..) og sala gampen 😉 Var en kjapp tur innom en butikk og røska med meg en frossen Billy-pizza, og dura ut av byen. Planen var å traske meg en tur opp til noe som heter Svartvannet..men det var så himla mye biler på parkeringa der, så “folkesky” som jeg er, dura jeg videre og over fjellet og til nabokommunen, Kvæfjord. 

Der parkerte jeg kongen, og kursa meg inn på en traktorvei – og opp mot det som heter Korsvatnet.

Kommer ganske kjapt til ei lita bru ved ei elv..håper folk er flinke til å lukke porten etter seg..for det er liksom en grunn for at den er der..

Så var det å ta fatt på oppstigningen. Litt lenger frem starter det å gå oppover..og oppover..og..jah..det er ganske så bratt, for veien går ikke noe særlig i sikk-sakk..Vannet ligger ved ca.200 meters høyde over havet – og man starter litt opp..kanskje 50 m.o.h..man bruker ikke mer enn en halvtimes tid helt opp – men ca.150 meter bratt stigning – det kjennes jaggu på melkesyra, hehe =P

..ei gammel brakke omgjort til hytte.. =)

Har vært her oppe mange ganger -på begge siden av vannet..og i dag valgte jeg veien til venstre – som betyr å krysse ei lita elv =)

Vakkert <3

 

 

En av 3 små holmer som ligger i Korsvatnet..og se – fikk jaggu ei flue med på bildet også, hehe =)

Etter en god del surring, med fotografering og vedsanking – var det på tide å fikse lunsj. 

Pizza stekt på bål er noe helt eget..nammmmm <3

..og jeg gjentar…vakkert =)

 

..ok – ikke helt i den derre vakker-kategorien, men måtte jo snike meg til en selfie, hehe =P

På tur ned igjen..like vakkert den veien =)

Og som sagt – en smule bratt..kjenner at man sklir med tærne godt frem i skoa når man tusler seg ned her, ja =P

Så sånn har min dag vært..og nå blir det garantert sløving på høgt plan i sofakroken, resten av kvelden 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #friluftsliv #turblogg #tur #utpåtur #lørdag #helg #natur #fottur #skog #vann #fjell #bål #kaffe #bålkaffe #mat #bålmat #pizza #kos #sjelefred

8 kommentarer
    1. Ååå så koselig det så ut der! DET var vakkert ja…og du var også vakker!! Flotte bilder, og kos deg med sløving i sofaen..ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er utrulig vakkert der =) ..hehe..takk for det =D Jotakk..skal ta medalje i sløving i kveld, tenkte jeg 😉 En riktig god kveld til deg også =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg