SKJÆRTORSDAG-FROKOST I DET FRI..OG LITT TIL..

Trooor jeg har nevnt det tidligere – men jeg er i alle fall så avhengig av frisk luft, at jeg spiser frokosten min utendørs så ofte jeg kan – til alle årstider – selv om det bare er på et trappetrinn rett utenfor døra mi.
Så i mårrest når jeg våkna og så DEN knallblå himmelen ,og sola som malte fjellene i hvitt gull, var det ikke noe å tenke på en gang. Så jeg tok springfart og kom meg i tur-klærne, røska med meg termos & frokosten – og satte avgårde.
Fant meg en helt stille plass i sola, ved Møkkelandsvannet, like utenfor Harstad sentrum, og rigga meg til.
Var litt sur østavind – men seriøst – det var det verdt =D

Dette vannet er ivrig brukt til isfiske – og mens jeg satt der og kosa meg, kom det en kar med full oppakning, klar til å nyte dagen på sin måte – og kanskje få med seg en påskemiddag eller tre i samme slengen.

Vel hjemme igjen, brukte jeg litt av dagen på å sitte ute i sola, og jobbe med et skrive-prosjekt jeg holder på med.


 

Men – jeg har jo problemer med å klarte å holde den eminente bakenden min i ro så veeeldig lenge om gangen. Så da jeg kontakta bestevennen min, og han sa han kunne ta seg tid fra jobb (maskinist & altmuligmann) og være med meg ut og båle litt – oh lykke, sier bare jeg, hehe =D
Så da  fylte jeg litt potensiell middagsmat i sekken – hoppa i tur-klærne igjen, og dura avgårde og henta han. Var ganske mye vind i selve Harstad – så jeg kursa meg ut av byen, mot Tjeldsundet og litt forbi der jeg var i går – og ble velsigna med nydelig temperatur og nesten vindstille.​

Det er SÅ sinnsykt deilig at det er nesten bart over alt nede ved havet nå <3

Bestevennen in action =D

Er så utrulig heldig som har denne kar´n som venn..et menneske jeg kan snakke om absolutt ALT med – og som faktisk ikke bare kan lytte – men også forstå det rotete surrehuet mitt, når jeg virkelig setter den sida til, hehe =P

Yepp..ble jaggu ikke bare middag – men bålkaffe også..æ undres – kainn livet være bedre?? 😉

#blogg #hverdag #hverdagsliv #friluftsliv #tur #turliv #utpåtur #natur #vår #hav #solskinnsdag #påske #skjærtorsdag #frokost #middag #turmat #venner #vennskap #troms #nordnorge

 

2 kommentarer
    1. Margrethe: Hehe..joda..prøver så godt jeg kan. Vil ha mest mulig med meg – så jeg har noe å leve på, når det kommer dager jeg ikke kan være så aktiv =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg