TANKER om St.Hans og sånt

Tenke seg til, i dag er det st.Hansaften og det skal feires midtsommer over det ganske land. Sola har allerede for et par dager siden nådd sitt høyeste punkt og er nå begynt jobben med sakte men sikkert dra oss nordlendinger mot høst og mørkere tider igjen. Jøss bevares & joda, visst er det koselig når det begynner å bli skjømt ute om kveldene. Da er det ekstra trivelig å tenne lys og kose seg inne med – tja, det som måtte gi hver og en glede å holde på med.

Men jeg sitter her og nyter mårrakaffen min og kjenner at jeg er absolutt ikke klar for å være passert solsnu. Det ligger enda haugevis med snø langt nede i fjellene her, og tida går så alt for kjapt mot en ny, kald vinter. Vi har hatt noen gode dager i nord nå, med sol og deilige temperaturer..

..men i dag er det tilbake til gråvær og regn.

Typisk st.Hansvær? Nja, veit nå ikke det. Joda, det har ofte vært år med tåke og regn her på dagen i dag, men vi har nå jaggu hatt fantastiske midtsommere også. Jeg aner ikke hvordan det var her i fjor, for da satt jeg ved Aursjøen langs fjellveien mellom Finnset i Eikesdalen og Litldalen ved Sunndalsøra. Litt overskyet men utrulig godt og varmt vær for å nyte rømmegrøten min i.

Juppjupp, det var litt tanker om st.Hans og sånt. Hva og hvordan årets feiring skal foregå gjenstår å se. Det er tross alt fredag i dag, så jeg skal i alle fall ut og treffe fredagsdate-venninna mi på café etterpå. Oh lykke🤩

Ha en riktig flottersfin dag alle sammen ❤️ CU L8R.

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

 

8 kommentarer

Siste innlegg