LITT PÅSKE-KREATIVITET

Av og til kan det bli ekstremt lange dager her i heimen, og jeg holder til tider på å gå på veggene av kjedsomhet. Men jeg prøver å finne litt og henge fingrene i, som strikking, hekling, maling.. ja sånne ting, veit dere. Og her om dagen fant jeg ut at jeg ville dekorere påskeegg. Planen FØR påske var å lage meg et påskeris, og jeg klarte til og med å spore opp litt farga fjær og ståltråd for å pynte riset med i tillegg til egg. Meeen..så var det nå surrehuet Helene, da..som GLEMTE å hente greiner, haha. Men – påskeegg kan man jo dekorere likevel, så jeg blåste innmaten ut av 5 egg (som ble gule lunsjvafler) og så dekorerte jeg med alt fra tusj & maling, til tape & decopage.

Alle eggene står på en taperull som “fot”, og på litt nærmere hold – starter fra høyre – ser de sånn her ut:

Dette er kun lag på lag med tape…og det egget jeg likte minst sjøl, men det får nå stå i vinduskarmen likevel.

Deretter der det ett med decoupage rundt hele, av en påskeserviett og ett med tape & tusj.

Og sist, ett med kun tusjprikker og ett malt med akrylmaling rundt hele.

I tillegg var jeg blitt litt inspirert av min utrulig kreative medblogger Natheless som i det innlegget HER viste en kul måte å dekorere eggekartonger på. Nå gikk ikke jeg for en eggekartong, da – men derimot en melkepakke.

Malte den hvit, dekorerte med øverste laget av en påskeserviett på hver side og så malte jeg litt gress nede før jeg skreiv påskehilsen til meg sjøl med tusj.

Så joda, litt kreativ påske-kreativitet ble det sjøl om jeg ikke fikk laga det derre påskeriset. Men skitt au – da har jeg fjær i massevis til neste påske, hehe.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg