EI ULYKKE KOMMER SJELDEN ALENE

Regner med at det er flere enn meg som kjenner til det uttrykket..? At ei ulykke kommer sjelden alene. Og i dag føles det litt sånn. Som jeg skreiv i forrige innlegg så starta ikke dagen min så veldig bra, for jeg er dessverre inni en såkalt nedadgående spiral mentalt. Nå skal jeg ikke si mer om akkurat det, annet enn at det går bedre nå. Men i tillegg til den “ulykka”, må jeg dessverre meddele dere at jeg i dag fant enda en ny lekkasje i hjemmet mitt. Faktisk lekkasjer i flertall.

Jeg har sett antydning til det lenge nå, for det har vært dråper i taket, og både gulv og sengebunnen har flere ganger vært våt. Men det har liksom ikke vært noe fornuftig sted å finne der det kunne være hull.

Meeen joda.. En ting er at det har jaggu snika seg til å bli ei åpning oppe på kanten av taket, akkurat i overlappinga mellom to glassfiberduker. Det er nå silikonert og forhåpentligvis fixa. Men – husker dere at jeg i sommer, da jeg var på vestlandet, fikk hjelp til å sette opp ei metall-liste på taket for å unngå at for mye vann fra taket renner inn når døra er åpen?

Vel..dette var profesjonelle fagfolk, så jeg har ikke gått arbeidet deres etter i sømmene..men de har jaggu rota det til. De har brukt helt feile skruer, og én ting er at de er så lange at det tydeligvis bare er flaksen som gjør at de ikke har stukket hull i taket innvendig. Men de har ikke engang fått de festa i stålrøret/ramma i taket. De er skrudd rett i plata på taket, like inntil stålrøret.. og det er ikke hold i de i det hele tatt. Skruene går altså bare rundt uten å feste seg, og den første skruen brorsan tok ut, var søkke våt. Så ingen tvil om at det har kommet vann inn der. Så nå holder han på å prøve å rette opp i galskapen.

Og på toppen av alt, oppdaga jeg når jeg tømte camper’n for å sjekke fukt, at det var gått hull på den ene 5-litersdunken med “krisevann” jeg hadde stående under benken. Så 4,5 liter vann har sakte men sikkert sivet ut, og eneste grunnen til at jeg ikke har oppdaga det før, er fordi det er blitt sugt opp i gulvet..

Makan, altså!!! Er det lov å si at jeg er en smule drittlei av at det skal være et eller annet hele tida??

Men, men.. utfordringer og problemer er til for å løses, og jeg tenker at nå…NÅ må det for pokker bli bra, vel!?

Nå er det litt kveldsmat her. Fikk et par fiskekaker av brorsan, så nå blir det brødskiva med majones & stekte fiskekaker, og melk.

Ha en flottersfin kveld nå da, folkens ❤️ CU L8R

 

16 kommentarer
          1. Kjære dæ, er jo ingen ting i veien med helsa mi..anna så psyken. Og det er større sjanse for at den ryk om æ blir “innesperret” på en hybel.. Fibroen og spondyen krangle i kroppen min uansett kor æ har bodd, så får æ bærre kontroll på lekasjen, har æ det veldig bra 🥰

    1. Huff!😨
      Det var da ikke måte på!
      Føler virkelig med deg.💕
      Slike dager er bare noe herk. Man kjenner at man helst skulle vært et helt annet sted.
      Men man har ikke annet valg enn å gyve på med nytt mot.
      Sender over store klemmer og masse pågangsmot til deg i dag.🤩👏🏻💪🏻

    2. Hmmm – tror det må være en tiltrekning mellom deg og vann??? Neida, skal ikke tulle med det – for nå får det jammenimeg være nok altså! Krysser fingrene for at alt blir tett nå! God klem <3

    3. enig nå må det snart være nok ,men det ser ikke ut som att det er lett å få bilen tett ,nesten så du må tjore fast en pressening over taket om natten når du camper,krysser fingrane for deg

    4. Å nei, å nei, skulle det oppstå lekkasje og vannproblemer igjen. Jeg får vondt av alle problemer du må baskes med. Men hører du har fighteren i deg. Kan ikke si annet enn at jeg krysser alt som er å krysse for at det må bli slutt på alle utfordringen. Tenker du bør nesten skrive en bok om livet i en ombygd bil. Stor klem<3

      1. Ja dessverre ble det enda en runde med lekkasje, men satser på at detta er siste gangen🤞 Kan liksom ikke bare gi meg heller, det ligger ikke til meg 😉
        Bok, ja…hm.. kan jo hende noen hadde funnet det interessant 🤔😊
        Takker så mye for klemmen 🥰

    5. Enig med B for B, dette hadde blitt en interessant bok. Som du strever, men jammen er du en tøffing som ikke gir deg. Du finner nok ut av det etter hvert tenker jeg. Lykke til videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg