AKKURAT NÅ ER JEG SKIKKELIG LEI MEG, ALTSÅ

Jeg har bestandig vært av den formeninga at om man er i en “ustabil” tilstand, skal man puste dypt og tenke seg om mange ganger før man sier noe..ikke bestandig jeg har klart det, da..men er blitt flinkere med årene.
Og litt av det samme gjelder når det kommer til å skrive ting når man er i opprør på en eller annen måte. Men i dag velger jeg å skrive først og tenke etterpå, for akkurat nå er jeg kjempelei meg..

Jeg har vært våken i timevis allerede (så dessverre hjalp det ikke på søvnkvaliteten i natt å spise litt før jeg la meg..sovna litt før 1 og var våken klokka 4)
Men altså, rundt klokka 6 tikka det inn ei mld på instagramen min, og det som ble skrevet der, fikk meg faktisk til å gå rett i kjeller´n.

Om det er lite søvn som gjør at jeg fikk en så sterk reaksjon, veit jeg ikke – men ja.. jeg er veldig trist akkurat nå, fordi h*n trykka på et veldig sårt og ømt punkt. Jeg føler jo sjøl at jeg tigger, at jeg “tar” fra folk som jeg veit har lite sjøl, og dette i tillegg til at jeg faktisk lenge-lenge har følt at jeg maser på både kjente og ukjente med surket mitt om økonomi, forbanner jeg meg sjøl opp og ned akkurat nå for at jeg ikke kan være “normal”..og jeg angrer som en hund på at jeg posta det innlegget i første omgang.

Denne personen det er snakk om her, er ikke et menneske jeg kjenner personlig, men som har vært på vennelista mi på Instagram lenge. H*N har jo tydeligvis fått med seg det meste av det jeg har lagt ut, siden vedkommende drar inn de tingene jeg har lagt ut på hisoria mi der.. Først tenkte jeg “Hvordan har du fått med deg bloggen min, tro?”.. men DUH!! det ligger jo link i bioen min, pluss at jeg har jo delt diverse innlegg i historia mi også.

Jeg tenker at det er helt greit at folk ikke er enige i det jeg gjør, og at det er mitt problem at jeg er så jævla hårsår – men likevel.. Og skattebetalernes penger? Eeeeh..jeg er alltids uføretrygda, men jeg betaler da dævelten skatt som alle andre..
Som dere ser, svarte jeg ikke på kommentaren..kanskje jeg burde ha gjort det. Men jeg ble bare rett og slett så satt ut, at jeg gikk rett inn og blokkerte vedkommende.

Nå kommer jeg til lukke lokket på laptop´en ei stund og konsentrere meg om å nyte resten av mårrakaffen min, og prøve å unngå at jeg blir værende i kjelleren så alt for lenge. For akkurat nå tenker jeg sjøl “Hva ER det egentlig du driver med? Og kjenner at det svirrer temmelig negative tanker i bakhauet mitt, som forteller meg at jeg har angrepet denne økonomi-situasjonen på helt feil måte.

Og til deg som melda i mårres – jeg regner med at du er inne og nysjer her også, så gratulerer – nå kan du virkelig gni deg i hendene og være fornøyd med at du har klart å rokke ved sjøltillita mi.. hadde du hatt noe til guts, hadde du synliggjort deg sjøl og meningene dine her i kommentarfeltet, så flere enn jeg kan se hva slags menneske du er som har glede av å rakke ned på andre.

39 kommentarer
    1. 🙁
      Dette var leit å lese.
      Hvorfor mennesker gjør slikt forstår jeg rett og slett ikke.
      Jeg blei tom for ord her jeg nå… 🙁 Lei meg på dine vegne for at du får slikt. Unødvendig rett og slett.
      Sender deg en klem inn i morgentsunden <3

    2. Å, nå ble jeg både sint og lei meg på dine vegne!!
      Det er bra du ikke svarte på denne kommentaren, og at du blokkerte vedkommende.
      Denne personen har nok ikke hatt det tøft økonomisk sjøl noen gang, for om den hadde hatt det, så hadde den forstått hvorfor du skrev innlegget og ber om hjelp.
      Og ingen av oss som har hjulpet deg, har noen problemer med det. Da hadde vi jo ikke gjort det.
      Dessuten har nok heller ingen gitt utover evne av det vi kan.
      Skjønner godt at du ble lei deg, men rett ryggen og vit at det er denne personen som burde vært lei seg og skammet seg for å skrive sånn til noen i det hele tatt.
      Nei, prøv så godt du kan å glemme det, vet at det er lettere sagt enn gjort, men det er absolutt ikke noe du trenger å angre på i mine øyne når det gjelder å be om hjelp på bloggen din. Sender mange gode klemmer til deg ❤️❤️❤️

    3. Jeg tenker at det er rart andre gidder å bry seg så mye med andres liv. Og det at du har lagt ut om din situasjon gjør jo ikke at noen MÅ noe som helst. Det er høyst frivillig å gi noe i sånne situasjoner. Null tvang. Så du kan da vel for alt i verden gjøre det med god samvittighet. 🙂 Ikke gidd å bry deg noe mer om den personen, som du ikke egentlig kjenner så godt en gang. Håper du får en fin dag jeg <3

    4. Huff, dette var leit å lese 😭. Dessverre virker det sånn at enkelte er skikkelig jæv… på sosiale medier. Flere bloggere som opplever det. Håper du hever deg over dette etterhvert ❤. Men kan lure på om vedkommende har startet dagen med fyll? Det er ofte at vett og folkeskikk forsvinner når alkohol blir inntatt. Eller så er det rett og slett et nettroll. Bra du blokkerte vedkommende og det synes jeg du skal gjøre her inne også. Sånne folk trenger man ikke i livet sitt. Stor klem ❤

    5. Kjempetrist, blir lei meg av slike mennesker jeg…de er små.
      Ikke bry deg, gjør heller motsatt og lag fler blogginnlegg om dette..
      Oppdater oss prosjektet ditt og slikt…Eneste man kan gjøres med slike mennesker er å kjøre på for
      de liker å føle makt…Gjør du motsatt så miste de makta si..
      Er vedkommende på bloggen din så blokker vedkommende der…trenger jo ikke slike kommentarer der vettu..
      Klem fra meg.

      1. Tusen takk for gode ord og omtanken, flotte du 🥰 Og du har selvfølgelig helt rett, jeg kan ikke la vedkommende – eller andre av samme kaliber – få lov til å ha makt over meg og ødelegge for meg ❤

    6. Jo flere lesera og følgera du få jo meir sånn blir det, plutselig har du en jævel som sende deg tre-fire meldinge hver dag for å såre dæ, plage dæ og tråkke på dæ.. æ har en sånn, du ser vedkommende i kommentarfeltan her på blogg, kaller seg Bien, men er egentlig en veps.. veps er rasshøl med vinger, de lever ikke lenge.. selv om et år, fort kan bli to.. men du, bare bygg den bilen 😜👍🏾

      1. Denne Bien lager kvalm på så mange blogger. Hvorfor blokkerer dere ikke vedkommende? 😳. Det virker som vedkommende kun er ute etter å trolle. Lurer virkelig på hvordan h*n er i virkeligheten.

      2. Ja dessverre er det jo tydeligvis bærre sånn det blir.. og når æ fikk litt omløp i hauet her, veit æ jo at du har vært jævlig plaga med sånne folk.. Så takk for at du faktisk minna mæ på det nu…
        Og yeppz, I will!! 🥰

        1. Jeg har blokkert Bien, faktisk den eneste som ikke gjennom på min blogg, men slike folk er det noe helt skrudd i toppen på. For når de stalker deg så vet de hvor du beveger deg i sosiale media, hvilke blogger du leser etc. Det Bien gjør nå er å legge igjen kommentarer i andre bloggeres kommentarfelt, til meg. Vedkommende opererer også med andre Nick som Constanse, Sola og så videre. Og uansett, når en gir deg dukker det alltid opp en ny. En tidligere stalker jeg hadde la ut meldinger om meg i temagrupper på Facebook, sendte sms’er og dukket opp på enhver plattform. Kun fordi vedkommende ikke liker hva jeg skriver i min blogg. Dette er sjalu mennesker som har behov fir p hevde seg med å forsøke tråkke på andre. Det er innlysende at de ikke har noe kjærlighet i livet sitt, at folk har tatt avstand og de sitter mye alene. Bien sendte meg kommentarer på natta i jula, altså hvis msn ikke har bedre å gjøre da er man ensom og bitter.. men jeg klarer ikke sympatisere. Poenget mitt er, ikke se på disse som mennesker, de er virus, virus er en del av livet nå. Etterhvert greier man å overse, for disse virusene viser seg å være uverdige og harmløse.

          1. Ja det er jo heilt håll i hauet faktisk, at nån får seg til å drive på sånn.. og det var egentlig en god “lærepenge” for mæ, detta..for æ har nok vært litt “blind”, sjøl om æ har fått med mæ både hets du har vært utsatt for – og ting æ les i eksempelvis tråder æ følger på nettet.
            Man skjønner det vel ikkje fullt ut, før man opplever det sjøl..

    7. Dette er bare trist å lese.😔
      Jeg håper virkelig du klarer å heve hodet og la slike kommentarer prelle av deg.
      Jeg sender deg en kjempestor klem i dag.❤️🌹

    8. Rett deg opp og smil. Du er en tøffing og du har så selvinnsikt at det lyser. Hopp rett over sånne kommentarer, for de vil stadig dukke opp og gi oss bakoversveis. Jeg tror de som skriver sånt har det mye verre i hodet sitt enn noen av oss nemlig. Men det er slett ikke trivelig, og jeg forstår at du føler det vondt. Det var vel nettopp det denne personen ville, såre deg.
      Bygg bilen du og gled deg! Du har virkelig fortjent det, nemlig. Ønsker deg en fin dag, uten sånne dumme kommentarer. Klem 🙂

    9. Fy, så slemt, uforskammet og ignorant (kommer ikke på noen norsk oversettelse! 🤨 Denne personen trenger du ikke i livet ditt. Blir lei meg på dine vegne. Ord kan gjøre utrolig mye ugagn. Men du kommer til å heve deg over dette, og kan faktisk bestemme hvor mye du lar deg påvirke av denne ynkelige personen ❤️

      1. Takk så mye for gode ord og omtanken, setter utrulig stor pris på det 🥰
        Og du har helt rett…jeg bestemmer faktisk sjøl hvordan jeg skal la meg påvirke av sånt som dette.. TAKK❤

    10. Helene du e god som gull💖
      En persjon som skriver sånne ting til andre har store problemer med seg selv😡
      Du har et hjerte av gull helene ❤
      Gla i dæ ❤

    11. Sende dæ en god klem💕 du er tøff som deler, vit det🌺 glad i deg snuppa💕 gode klemmer sendes fra sør til nord

    12. Nett troll finnes overalt. De kan ikke ha det bra med seg selv, siden de liket å trykke andre ned. Du skal bare fortsette å spørre om hjelp. Det er en ærlig ting å gjøre. De som hjelper deg, er voksne mennesker som velger selv å hjelpe deg. Tror ikke noen velger å hjelpe deg hvis de ikke har råd til det. Nyt kaffen. Se deg i speilet, å si til deg selv at du er god nok. For det er du.

    13. For en dritt, Helene! Men du skal ikke la deg tråkke på – det er du som er god, du som er tøff – personen har ikke peiling! Altså – har man ikke noe hyggelig å si, så får man bare holde kjeft! Klemmer <3

      1. Takk for gode ord og omtanken, flotte du 💖
        Dessverre er det jo blitt sånn, at noen lever for å prøve å dra andre ned.. men nå er jeg heldigvis tilbake til mitt normale, så nå kan både den ene og den andre slenge dritt rundt seg så mye de vil – jeg nekter å la det anfekte meg 💪🥰

    14. Dette her er åpenbart skrevet for å såre. Dessuten er det nok ikke første gang vedkommende ‘troller’, da de vet nøyaktig hvor de skal rette siktet for at det skal gjøre mest mulig skade, for å si det sånn..
      Dessverre er dette noe som følger med det å operere på nett, og da spesielt i det utgivelsen oppnår en viss størrelse. Om the bright side, slipper vi i dag langt billigere unna enn rosabloggerne i sin tid, men never he less, altså..
      – Jeg er imidlertid så heldig at dette er området der jeg har min ‘super-power’, i form av at jeg ikke lar slikt gå inn på meg overhodet. Når sant skal sies, syntes jeg faktisk det er artig når de kommer, fordi det morer meg kostelig å få satt de på plass.. Om det lar seg gjøre å overføre det mindsettet jeg har i forhold til disse, vet jeg ikke, men jeg vil i det minste tro det kan brukes til å gjøre det lettere, om ikke annet så på sikt..
      Altså.. Om vi tar utgangspunkt i denne mld. her:
      – H*n skriver at du mottar midler fra folk som selv har lite.. – SO FUCKING WHAT!? Du hverken tvinger, truer eller presser noen til å gi deg noe som helst, gjør du vel!? De som gir, gir fullstendig frivillig! – Ergo; Ikke noe å ha dårlig samvittighet over. Så over to the fun part;
      Her kommer en til dekket bord, spør du meg.. Så for å vise retningen kan jeg si at mitt svar da ville gått ut på hvoor fantastisk det er å ha denne evnen til å kunne få ting, av staten så vel som av privatpersoner uten å måtte gjøre en dritt! (Altså, spiller du MED de og ikke IMOT, slik det er forventet)…
      – Men nå vet jeg hvem jeg skal være i morgendagens ‘Hvis jeg var deg’, og der kan svaret mitt, – hvis jeg hadde vært deg, leses i sin helhet (mwwhahaha)

      1. Joda, jeg skjønte vel egentlig det – men dærsken det svei der og da. Var liksom mitt “første møte” med et sånt jævla troll, så jeg var vel temmelig uforberedt. Men nå har vært gjennom ilddåpen, og satser på at neste gang takler jeg det bedre – for jeg regner virkelig med at dette er nok ikke siste trollet som kommer på besøk, så lenge jeg velger å fortsette å blogge. Men skulle gjerne hatt litt av den super-power´n din.. og håper at jeg klarer å komme i alle fall i nærheta av “dronninga” etter hvert, for det svaret du ville gått for, var jo genialt 😉
        Såpass, ja.. hehe.. ja det skal bli gøy å se 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg