HAVREGRYNSBURGERE og PANNEKAKER UTEN E

..yeppz..da var det jaggu kveld igjen, gitt. Minien er lagt, og jeg har kosa meg med litt alenetid ute på verandaen.

Har også fått skravla litt med sønnen min på telefon, og akkurat det er gull verdt, for jeg savner han noe så inni hællspretten for tida.

Men i alle fall..i dag har det vært en skikkelig inne-dag. Det var skikkelig kaldt og ufyselig ute, med en sinnsvak isvind, som fikk fingertuppene til å bli blålilla på kort tid. Gikk jo ikke å ha minien ute da..for han røska av seg vottene (hadde selvfølgelig ikke votteklips tilgjengelig) fortere enn vi klarte å sette de på, hehe =D

Så dermed har vi kosa oss inne, og sett på barneprogrammer og spist god mat.
Jeg liker jo å utfolde meg på kjøkkenet, og i dag eksperimenterte jeg med lettkokte havregryn. La de i bløt i litt vann, sammen med et godt dryss oregano og litt salt. Etter en halvtime silte jeg av det som var igjen av vann, og rørte i litt mel, potetmel, bakepulver, ett egg, finhakket paprika og litt ost, før jeg stekte burgere av deigen.

De ble faktisk utrolig gode..og så serverte jeg de sammen med ovnsstekt omelett av egg (selvfølgelig) fresa løk og kokte potet og gulerøtter fra i går..og fikk dermed unna litt rester også 😉

Og etter endt dag – og natta begynte å nærme seg (i alle fall for liten, om ikkje stor), fant ho gammeltante ut at ho skulle lage pannekaker til kvelds.. 
…ups..nesten fritt for egg… Hmmm..tja..og skitt au..trenger jo ikke egg til det..bare å klaske i litt bakepulver i stedet, og ta-daaaa..kveldsen var berga =D

 

Yeppz..det var kjapt om min dag. Ha en riktig fin kveld videre nå da, alle sammen..og ei riktig god natt etter hvert <3 

 

#innedag #innekos #middag #eksperimentere #havregrynsburgere #kveldsmat #pannekaker #utenegg

11 kommentarer
    1. Så spennende mat! Det så jo så godt ut…Er det så kaldt hos dere altså…shit…Her har det ikke bikka over på rødt enda….og det er helt greit..vi hadde jo noen dager for en stund siden…med røde tall…og klarer meg fint uten..hihih…Ha en god kveld!

    2. Toini: Ja det er morsomt å prøve nye matretter..særlig når de viser seg å være gode, hehe =) Ja i dag var det skikkelig ufyselig her..men skal ikke klage..har hatt mye godt vær sida vi kom hit..hvis vi ser bort i fra den evinnelige tåka, da.. =P Takk så mye for det =D

    3. Ser kjempegodt ut. Må ikke være kjøtt hver dag for meg heller. Så de er ikke å prøve ut. Elsker havregryn også og metter. Pannekaker er alltid godt. Rundt 0 her. Deilig egentlig. Ikke kald vind. Klar fin luft. Leggetid her og God Natt….kos deg litt alene 🙂 deilig det da.

    4. Sur luft her i dag også.. Innekos så jo hyggelig ut det da.. Skjønner godt du syns det var koselig å prate med sønnen din også.. 🙂 God natt til deg <3

    5. du er vist kreativ du,dette var noe jeg ikke hadde kommet på :=) isvind hørtes kaldt ut brrrr,håper dere har deilig fyr inne da,her skal jeg fyre i ovnen også,litt tidligere på dag enn i går ,ha en fin dag

    6. solliv: Nei kjøtt er absolutt ikke nødvendig hver dag for meg, i alle fall..har levd langt over et år som rein vegetarianer, men da jeg nå er begynt å bli syk av den maten også, spiser jeg sånn hipp som happ, hehe =) Og ja, pannekaker er bestandig godt 😉

    7. fruensvilje.blogg .no: Ja jeg liker i alle fall å eksperimentere på kjøkkenet, og det er ikke få retter som er kommet til “liv” der, opp gjennom årene, hehe =) Ja heldigvis har vi jo godt med ved, så innetemperaturen har vi på et deilig nivå 😉 Takk-takk, og en riktig fin dag til deg også =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg