OPP I HØYDEN – del 2

I det forrige innlegget mitt OPP I HØYDEN – del 1 fortalte jeg at jeg var på øya sammen med familien for å få skifta ut det gamle stuevinduet i huset etter mora vår. Vi kom jo veldig godt i gang på tirsdag, og i går onsdag starta dagen rolig rundt et bål før vi heiv oss til med dagens gjøremål.

Som jeg skreiv i del 1 ble jo alt klargjort og revet både ute og inne den første dagen, så når vi starta opp var det rett i gang med å få ut vinduet.

Jeg heiv meg til på utsida i høyden sammen med brorsan og fikk løsna det og dytta det innover..

..og så var resten av gjengen på innsida og tok imot.

Vi ville aldri i verden klart å bære det tunge brøttet ut, så vi la vi en pressening på gulvet og noen tepper og matter over..

.. og så dundra jeg laus med hammer og fikk knust hele greia.

Deretter var det bare å begynne med jobben å få rydda opp etter meg – med god hjelp av nevøen min.

Når det gamle vinduet endelig var vekk, ble det fritt frem for å starte jobben med å kle igjen og få inn de nye vinduene. Den jobben var primært brorsan sin, med god hjelp av sønnen & kompisen sin. Og tenke seg til, utpå dagen kom faktisk bålmannen min også bortover. Heldige meg.

Med ikke mindre enn fire staute karer på gården ble det store hullet i veggen gradvis endra til to mindre hull..og til slutt kom de nye vinduene også inn.

Vi kom ikke heilt i havn med kledninga i går før det var kveld og natt, så vi fortsatte nå på formiddagsmårran…og VOILA!! etter noen få dager opp i høyden kunne vi endelig si oss ferdiiig!

Hurra & bravo for oss søsken og de gode hjelperne våre.

8 kommentarer

Siste innlegg