FAMILIETREFF & KOSELIG FROKOST

Som jeg så vidt nevnte i forrige innlegget, så leide da venninna oss inn på hotell i natt..noe som selvfølgelig var veldig kjekt, da jeg har tatt av hardtop´en på samegutten – og tenker at det får være måte på å være villmann og skulle ligge bak i kassa i snykov, hihi.

I alle fall, nå viste det seg at dattera til venninna mi og typen hennes som bor på Vega, var på tur nordover til Harstad..og da de fikk høre at vi hadde tenkt å stoppe i Mo i Rana, bestemte de seg for å ha ei overnatting der de også, sånn at vi kunne treffes. Venninna mi fikk dattera & co til å bestille hotellrom samtidig som de bestilte til seg – og for meg var det sykt morsom da jeg fikk beskjed om at vi skulle sove på Ole Tobias..

..for det er ikke mer enn ei god uke siden jeg leste om det hotellet hos Strikkekjerring, og du an lese litt om hva hun skrev om det HER

Her er et lite utdrag av hvordan hotellet beskriver seg selv på nettet:
“Hotellet byr på 30 koselige hotellrom, sjarmerende restaurant og lobbyshop hvor du kan kjøpe dagens avis og diverse snacks og drikkevarer. Rett utenfor døren fra hotellet finner du mange spennende restauranter, nattklubber, teater og kino. Slapp av i hotellets badstue etter en opplevelsesrik dag i Mo i Rana. Hotellet byr på en intim atmosfære med forankring i Nord-Norges unike lokalhistorie. Hotellet er utsmykket med detaljer fra byens historie som bilder fra byens jernbanehistorie.”

Vel, vi møtte da dattera (som faktisk er niesa mi) og typen ved hotellet..så det ble reine familietreffet der. Det var selvfølgelig litt seint før jeg og venninna kom oss ned dit, men likevel tok vi oss tid til ei trivelig skravlestund inne på rommet vårt sammen med “ungdommen” (som ikkje er SÅ ung, hihi) før vi krøyp til køys i…tjaaa…23.. 23.30 tia..?? Beit meg faktisk ikke merke i det.

Grei utsikt fra rommet som da lå i 4.etg.

Og i dag møttes vi alle til en utrulig trivelig frokost i spisesalen.

Fine tantepia mi & kjæresten 🥰

Spisesalen er temmelig kul, for en del av den er innredet som et tog med spisevogner, og i alle fall jeg følte meg hensatt mange år tilbake i tid.

Jeg var jo klar over at det så sånn ut der, takket være innlegget til Strikkekjerring, men det ble jo noe helt annet å oppleve det live 🤩

Og nå står vi på farta til å suse videre.

Har ett planlagt stopp til på veien, som jeg nevnte så vidt i går – men det gidder jeg ikke si noe mer om før jeg ser om vi rekker det eller ikke..

Ha en nydeligvakker lørdag, folkens – CU L8R

14 kommentarer
    1. Vedlig spennende hotell og gøy når alle er i slekt med hverandre….hehe…
      Og din venninne er din eks svigerinne…sånn å forstå! Artig innlegg, slike innlegg lærer man av og vet hvor man kan stoppe hvis man er på tur!

    2. For et herlig sted og den innredningen i spisesalen var jo skikkelig kul, sånt liker jeg 🥰 Å så bra at det passet sånn at dere kunne møtes sånn også. God tur videre 🥰

    3. Næmmen! Tenk at du skulle bo på samme hotell som meg. Bare 1 uke mellom.🤩
      Håper du var godt fornøyd med oppholdet. Det var hvertfall jeg og ikke var det så svindyrt heller.🤗 Godt å kunne sove inne når man er på reise i dette været. Heldigvis litt bedre i dag. Kos dere skikkelig masse på roadtripen sørover.🤗🌹

      1. Jaaah, ikke sant.. syns det var SÅ moro det der, så jeg måtte jo fortelle venninna mi om akkurat det,heh 😊
        Og ja, jeg var veldig fornøyd – og er faktisk enig i at den prisen der var helt overkommelig.
        Joda, skal være enig i at det var veldig greit å kunne sove inne akkurat denne gangen, siden jeg måtte ta av hardtop´en før vi dro. Har blitt sabla kaldt å ligge under åpen himmel i dette været, ja..
        Takker så mye for det 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg