Vel folkens, da kommer det et lite innlegg om dieselvarmeren..som kom med en fancy, liten fjernkontroll…
Jeg var jo borte hos brorsan i går og fikk hjelp til monteringa. De av dere som følger meg her husker kanskje at jeg hadde en varmer som jeg måtte kvitte meg med fordi den ble for stor til å passe i camper’n? Vel, denne tar mye mindre plass da det er integrert drivstofftank, og vi fikk den montert uten å ta alt for mye av den lille plassen jeg har til rådighet (les: brorsan..Yours Truly var alt for opptatt med å lage snøfigurer, hehe)
Som sagt gikk det som en drøm å montere saken, men tykjenellik altså så plaga vi ble på slutten når vi skulle teste den… For brukanvisninga var ekstremt elendig, og vi ble plaga. Først fikk vi start, men så begynte pumpa å lage noen vanvittige klikkelyder som vi ikke skjønte bæra av. Det hørtes ut som den sleit noe grønnjævli og ikke fikk drivstoff. Så vi slo den av igjen. Og etter det hadde vi problemer med å få den på igjen. Som sagt var det ei sykt elendig bruksanvisning som egentlig var for en annen modell, så vi ble stående totalt fast lenge, fordi alle tips og triks vi leste oss til om å trykke samtidig på diverse knapper hadde null funksjon på min ovn. Fyttikatta..gjett om at i alle fall jeg banna som en gammel bryggesjauer, altså!!!
Til slutt melda jeg han snille vanliferen’n som kjørte meg til fra øst til vest i høst da jeg hadde kjørt i stykker klutchen. Han har tross alt levd i bilen sin i flere år og kan det meste om dieselvarmere.
Og gjett hva han kunne fortelle??? Hehe..joda, den klikkelyden skal være sånn fordi det betyr at alt fungerer og at pumpa henter frem drivstoffet..så den eneste knappen jeg hadde å trykke på var ON Gjett om jeg følte meg lur, haha!!
Så da ble det testing-testing og duuuh for en deilig varme den avga. Og den øka temperaturen fra -0,2 til 2 grader i løpet av bare noen få minutter.. på laveste effekt. Jeg fikk noen gode råd med på veien av kar’n om hvordan bruke den best mulige for å unngå at den kokser igjen, og nå gleder jeg meg sykt til å prøve den på tur. Heldigvis kan jeg bruke avgiftsfri diesel, og det beste av alt er at jeg kan ha den stående på mens jeg kjører.
Så etter en god del med seriøs bainnskap ble alt bare fryd & gammen. Oh lykke!!
Ha en flottersfin dag videre folkens CU L8R
Så bra at den funket etter mye om og men

Da er det snart tut og kjør igjen
Ja heldigvis
Og forhåpentligvis blir det litt tut og kjør igjen snart 
det er noe som heter ,det enkle er ofte det beste hi hi :=) lykke til ,håper den blir til stor glede
Ja det er jammen sant, hihi
Takk for det 
Så gøy – det blir spennende å se hvordan det funker på tur! Deilig med varme <3
Ja jeg gleder meg masse til å teste den ut

så fint at det gikk bra til slutt:)
Ja heldigvis