VISSTE DU DETTE? fra dyreriket

Det er vel ikke akkurat ei hemmelighet at når jeg kjeder meg eller ikke har noe fornuftig å komme med, leiter jeg opp enten naturfenomener eller morsomme fakta som jeg deler med dere. Og nå ligger jeg lettere henslengt under pleddet og sløver etter en fantastisk dag som du kan lese om HER. Jeg har ingen planer om å gjøre noe som helst anna resten av dagen heller, så nå har jeg googla og dermed ble det ikke mindre enn 14 nye fakta til dere.

1. Hjertet til rekene sitter i hodet deres.

2. Snegler har 4 neser.

3. Snegler kan sove i 3 år.

4. Elefanten er det eneste dyret som ikke kan hoppe.

5. Neshornet sitt horn er faktisk laga av hår.

6. Det tar to uker for dovendyret å fordøye maten.

7. Nesten tre prosent av isen i Antarktis er pingvin-urin.

8. Ei ku gir nesten 200.000 glass med melk i løpet av livet.

9. Flaggermusene tar alltid til venstre når de forlater hulene sine.

10. Giraffer har ikke stemmebånd.

11. Kenguruer kan ikke fise.

12. Kenguruer kan ikke gå baklengs.

13. Øynene på strutser er er større enn hjernen deres.

14. Rundt 50 prosent av alle orangutanger har brukket bein fordi de regelmessig faller ned fr trærne.

Syns det er litt gøy med sånne morsomme fakta som har med naturen og dyreriket å gjøre. Syns du? Da kan du lese litt flere morsomme fakta i det innlegget HER som jeg posta så langt tilbake som i 2017.

Men nå begynner det å lakke og li mot kvelden her..og det er i alle fall fakta, sjøl om den ikke var morsom. Jeg er faktisk stuptrøtt, men akter å holde ut noen timer til før jeg tillater meg sjøl å svime av her, hehe.

Gikk du forresten glipp av mårrainnlegget mitt med litt bilder fra gårdagen, finner du det HER.

Ha en riktig flottersfin kveld videre alle sammen ❤️ Sov godt og drøm vakkert når den tid kommer.

 

4 kommentarer

Siste innlegg