RUTINER på en godværsdag

Rutiner ja. Vi har vel alle en form for rutiner i hverdagen. Og noen ganger har vi kanskje forskjellige “sett” med rutiner på samme type ting, alt etter hvor vi er. Jeg har bl.a helt andre mårrarutiner når jeg er hjemme i leiligheta i forhold til når jeg bor langs veien. Og det er forskjell på rutinene der også, avhengig av været. Men en ting som er det samme uansett vær og vind, er dorutiner. Bare å komme seg ut i bushen om jeg ikke slumper til å stå parkert på en rasteplass med do.

Det neste som står på planen er å få kaffen på kok..og så rer jeg opp senga mens jeg venter på at dagens første kaffekopp skal bli ferdig.

Deretter tar jeg meg en runde på SoMe mens jeg våkner, og så får jeg ut mårrabubbelet på TikTok. Legger ved link til dagens bubbel, for midt inni skravlinga mi ligger det ved en videosnutt fra den fantastiske turen min i går som jeg skreiv om i det innlegget HER.

Etter hvert blir det tid for runde nummer 2 med kaffe og så frokost. Har alt av mat lett tilgjengelig..

..og på godværsdager dekker jeg opp sånn at jeg kan sitte og kose meg utenfor bilen med lemmen som bord. Har et frittstående bord, men det står gjenglemt på øya i huset etter mora mi.

Til frokosten er det veldig vanlig at jeg løser meg et brett sudoku eller to. Og når frokosten er fortært, og hvis det er terreng til det, rusler jeg meg en liten mårratur for å strekke på beina etter ei lang natts søvn. Deretter er det litt tøying & bøying for å unngå at kroppen skal bli mer stiv enn den allerede er, hehe.

Og til slutt gjenstår litt hygiene-vedlikehold.

Om jeg kjører videre blir det å koke litt kjørekaffe, pakke alt pent på pyntelig på plass bak i bilen, samt en siste runde på do.

Uavhengig av om jeg står parker over flere dager eller ikke, er det vanlig etter dagens fysiske utskeielser at jeg gjør litt nødvendige ting som å koke opp egg om det trengs, fylle opp med vann dersom det er mulig, sjekke olje o.l på samegutten..ja sånt småtteri.

Dette er som sagt rutiner på en godværsdag. Litt annerledes om det regner veldig eller blåser helt vanvittig. Men det får bli et innlegg for en annen gang.

Som dere kanskje skjønner av bildene, er jeg nå på tur til å bryte opp. Jeg valgte å flytte på meg noen få mil i går, og det er dessverre ikke en optimal plass jeg har stått parkert på i natt. Hvor veien går videre? Ja si det..

Ha en riktig flottersfin dag alle sammen ❤️ CU L8R

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg