Å LEVE eller bare EKSISTERE?

God mårra og god torsdag allemann alle. I dag klarte jeg å sove litt lenger, og var faktisk ikke ute av senga før 5.15. Det er jo typisk meg på denna tida av året å sove ekstra lite, men det gjør meg absolutt ingen ting. Det er lyst og trivelig ute, noe som gir meg SÅ utrulig mye mer energi enn de forhatte vintermånedene, så jevnt over har jeg det helt flottersfint nå når våren endelig har gjort sitt inntog.

Det er trygdeutbetaling i dag og når jeg til dagens første kaffekopp var innom og sjekka kontoen følte jeg meg (som vanlig) SÅÅÅ rik. Jeg virkelig satt og nøt synet av trygda som var kommet inn i løpet av mårrakvisten. Men ingenting varer evig, veit du.. så da var det bare å hive seg i det og få betalt alt av regninger, og da var jeg plutselig ikke så rik lenger, hehe.

Men jeg skal ikke klage. Joda og jøss bevares det er ikke morsomt å ha det sånn at man hver eneste måned må velge bort mye og tenke nøye over hva man velger å bruke penger på, og noen ganger bruker jeg nok en del penger på ting som jeg absolutt IKKE trenger, som å gå på kafé, kjøpe gatekjøkkenmat eller ferdigmat fra butikken, ei flaske vin eller en bukett blomster… Nå gjør jeg de to siste tingene utrulig sjeldent da..vin kanskje 4 ganger i året og blomsterbuketten max en gang i året, men likevel. Det er ting jeg da ikke trenger – men som min kjære brorsan har prøvd å dunke inn i den treige skolten min – man skal faktisk LEVE og ikke bare EKSISTERE..
Yeppz, det er sykt viktig å gjøre ting for seg selv som får en til å føle seg levende og ikke bare gå på autopilot. Og i tillegg burde alle bli flinkere til å bryte sine egne grenser og leve i nuet. Livet er så utrulig kort i den store sammenhengen, og vi har tross alt ingen garantier for en ny morgendag.

Derfor skal jeg snart knø meg i dusjen her (må bare få i meg frokost først), og så skal jeg faktisk ta meg en tur ut for å få fylt litt drivstoff på kjerra – og så er det garantert noe ufornuftig jeg kan bruke litt penger på for å leve som jeg preiker.. OOOOOH.. no æ fikk lyst på IS.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen. CU L8R

I går posta jeg forresten 3 innlegg som jeg legger ved link til her.

NÅR MAN HAR 2 VALG
MULTEKAKE til ettermiddagskaffen
BYGNINGSDIREKTIVET ER VEDTATT.. HVA VAR DET JEG SA??

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg