RARING – ei utfordring (og litt humor)

Yeppz, da er det fredag igjen og den godeste Margrethe, eller Utifriluft som hun kaller seg her på bloggen har kommet med ei ny helgeutfordring. Temaet er RARINGER og som alltid er det åpent for å tolke det på vår måte..og jeg har da valgt å poste denna raringen her. Hjemmelaga påskepynt et år da jeg hverken hadde økonomi eller interesse for å kjøpe noe spesielt.

I tillegg har jeg via medblogger Mettejosteinsdatter fått forståelsen av at det er humorens dag i dag..og jeg tenker at raringen er kanskje morsom nok til at jeg nå kan si at jeg har slått to fluer i en smekk, hihi.
Kunne ikke finne noen info om det på norsk, men fant dette på nettet: (norsk versjon under)

“Humorous Day is celebrated on April 19 and is a day dedicated to finding humor in whatever situation comes our way, no matter how difficult. It is a day that encourages us to look on the bright side of life. It is a reminder that we can have a good time with humor and laughter, which is said to be the best medicine. The origins of this holiday are largely unknown but it has been attributed to The Carmel Institute of Humor’s director Larry Wilde, who first declared April to be Humor Month in 1976.”

Oversatt til norsk:

“Humordagen feires 19. april og er en dag dedikert til å finne humor i enhver situasjon som måtte komme, uansett hvor vanskelig. Det er en dag som oppmuntrer oss til å se på den lyse siden av livet. Det er en påminnelse om at vi kan ha det bra med humor og latter, som sies å være den beste medisinen. Opprinnelsen til denne høytiden er stort sett ukjent, men den har blitt tilskrevet The Carmel Institute of Humors direktør Larry Wilde, som først erklærte april for å være humormåned i 1976”

 

4 kommentarer
    1. Jeg kastet meg over humorens dag i dag jeg 😀 I morgen blir det raringer. Men jeg hadde også det i går, før det var blitt helgeutfordring 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg