MIN TUR Å MALE

Her på bloggen foregår det jo mye rart, og det finnes så utrulig mange kreative sjeler her inne at jeg er mektig imponert. Noe som har vært ganske i vinden i perioder og som mange bloggere driver med, er maling. Akvarell, oljemaling, akrylmaling.. og nå er det min tur til å male.

Det vil si jeg har malt til og fra hele mitt liv, og har tidligere vist noen akvareller. Men her for noen måneder siden fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på akrylmaling igjen. Det er nærmere 6 år siden sist jeg brukte sånn type maling, men da malte jeg bare abstrakte malerier. Hadde liksom ikke trua på at jeg kunne klare å få til så veldig mye mer enn “klatting”. Men jeg har nå jobba jevnt og trutt med et bilde i over en måned. Plagdes og malt over, malt på nytt og malt over igjen.. men nå sier jeg meg rimelig fornøyd ellers risikerer jeg bare at jeg klatter for mye og ødelegger alt.
Og her er resultatet. Det øverste bildet var tatt i går kveld med lite belysning og det nederste var tatt nå nettopp med dagslys inn gjennom vinduene.

Er det nå jeg skal si løp og kjøp, haha.

Jeg har allerede gjort meg klar til å starte på et nytt bilde, men lerret er dyrt. Så det jeg gjør – og har gjort med dette bildet jeg er ferdig med her, er å male over de gamle bildene mine. Det vises jo godt på teksturen da, men sånn må det bare være.

I dag er det jaggu fredag og ei ny helg står for døra. Har absolutt null planer annet enn å dra og møte fredagsdate-venninna mi for en kopp kaffe.. og male.

Ha en riktig flottersfin dag nå da ❤️ CU L8R

10 kommentarer

Siste innlegg