SMIL ER REIN MEDISIN

Som jeg nevnte i det forrige innlegget mitt, som ble ganske depressivt, hjelper det på å klare å holde på smilet uansett hvor tungt og stivt det kan være. For i de aller fleste tilfeller viser det seg at det er rein medisin. Ikke sånn mirakelmedisin som tar bort alt av ondt, vondt og trist & leit.. men en sånn medisin som gjør det så mye enklere å takle problemene enten de er fysiske eller psykiske. I alle fall fungerer den medisinen på meg, så optimistisk som få bestemte jeg meg for at nå var det jaggu på tide med litt egenpleie. Det er jo tross alt lørdag. Så med et temmelig kunstig glis i trynet og en attitude fra hin sida røska jeg med meg en ei bøtte, en kjele kokende vann, shampoo og en håndduk og trampa bort til elva. Det ble ingen bilder der, for det høljerega..og nei, jeg bada ikke – men jeg fikk meg en sabla god og etterlengta hårvask – og gjett om jeg ble fornøyd etterpå. Ingen kunstige glis her akkurat nå.

Så varma jeg vann og fikk skrubba resten av skrotten, og avslutta med ei av de ansiktsmaskene jeg fikk til jul.

Fantastisk for både kropp og sjel, og yeppz, livet er atter helt brukbart.

En ny, liten TikTok finner du HER.

6 kommentarer

Siste innlegg