FY-FY TEMA & MINI-RASIST

Yeppz, du leste rett..ordet rasist er med i overskrifta mi. For i går opplevde jeg noe som jeg for min del fant både fascinerende og en smule morsomt. Nemlig det faktum at mange (ikke alle) får et tunnell-syn når det kommer til enkelte tema. Som religion.

Jeg skal ikke lage et innlegg med masse personlig informasjon og synspunkter, men jeg skal dele ei lita historie som jeg nettopp har delt på TikTok, og som inneholder nettopp det temaet..religion. Den videoen ser du HER

I går ble jeg nemlig sparka ut av ei Facebookgruppe fordi jeg delte et av Bunny sine innlegg på min personlige Facebookside..et innlegg som inneholder fy-fy temaet religion. At jeg ble sparka ut av gruppa fordi de mener jeg hadde brutt en regel som går på rasisme og diskriminering er helt greit. Deres gruppe, deres regler. Jeg liker de folkene der uansett. Men det er de tilbakemeldingene jeg fikk både på Facebook og ikke minst på privaten jeg finner så fascinerende. For et par mennesker kunne fortelle meg at jeg var like stor rasist som Bunny. Æ meine, hallo?? De som virkelig kjenner Roger og veit LITT om hans liv, erfaringer og bekjentskapskrets veit at han er absolutt ikke rasist. Og han slenger ikke bare ut meninger uten at han har samla veldig mye informasjon som backer opp det han sier. Men at han har ekstremt sterke meninger? Åh ja.. heldigvis, for i mitt hode trenger vi flere som han. Er jeg enig i alt han skriver? Langt derifra, men det innlegget jeg delte fikk meg til å føle at jeg lærte noe som fikk flere brikker til å falle på plass i MITT puslespill – og jeg følte – og føler fremdeles at det er et innlegg som er verdt å lese. Men det som virkelig fikk meg til å riste på hodet og faktisk le litt, er at jeg ble satt i en bås der jeg tydeligvis følger han og hans ord blindt. Du godeste! Snakk om å føle svimerket av ordet mini-rasist stempla i panna. Tror ikke folk at jeg kan tenke sjøl og gjøre meg opp mine egne meninger? I motsetning til veldig mange har jeg faktisk lest en del om veldig mange religioner, og samtlige har en god del fornuftig – men fy faen samtlige har mange synspunkter jeg personlig finner helt horrible. Og det har jeg funnet ut helt av meg sjøl og hørt på historier fra folk jeg kjenner som har fått erfart de negative sidene med den religionen de tilhører. For jeg kjenner og er venner med mange forskjellige folk..kristne, katolikker, muslimer, buddhister..ja til og med en og annen satanist.

Men-men, jeg regner med at har man først begynt å få det stempelet blir det vel hengende ved meg. Bryr jeg meg? Nei! Jeg er meg, har mine synspunkter og står opp for meg sjøl. Og når jeg møter nye mennesker spør jeg ALDRI hvilken religion de tilhører – jeg prøver heller aldri å tvinge på dem mine personlige meninger om uansett tema. Sender de ut gode og positive energia som gjør at jeg føler meg vél sammen med dem er det alt som teller, ikke form, farge eller religiøst ståsted.

Ha en flottersfin dag da alle sammen ❤️ CU L8R

10 kommentarer
    1. Det som er mest interessant er at disse som kritiserer innlegget kan få seg til å si at det ikke stemmer, men de kan ikke si hva som ikke stemmer, kildehenvisningene er der, akkurat nøyaktig hvor i de hellige islamske skriftene man finner utsagnene. I innlegget er det heller ikke snakk om personlig syn, men en gjengivelse av skrevne ord. Men hva kan man forvente av folk som ikke engang vet at Koranen er en grønn bok på 666 sider… det som er synd er at ikke flere tar til seg dette og leser seg opp, det kan faktisk gi en meget økt forståelse om hvorfor ting er som de er rundt omkring i verden.. når det kommer til begrepet rasist, så er det vel intet som er mer rasistisk enn koranen og islam.

      1. Ja akkurat det har jeg ofte lagt merke til (ikke bare i forbindelse med det aktuelle innlegget)..at mange bestrider kildehenvisninger uten å kunne være mer nøyaktig med hva og hvorfor. Og at veldig mange tydeligvis har lest det som om det var personlige meninger oppfatta jeg kjapt.

        1. Var et par stykker som har kommentert hos deg jeg vet hvem er, fikk lyst å invitere dem hit så kunne vi diskutert litt. Tenker det gjør litt inntrykk når dem faktisk ser bydelen jeg bor, at jeg er nabo med en moske og har et eget rom med religiøse bøker hvor hovedparten handler om islam. Du fikk med deg ordet ‘dhimmi’? Disse folka kaller jeg ‘dhimmier’, dem vet det ikke selv, men det er hva dem er, og jeg er stolt ‘kafir’ 😜

    2. Jeg hadde ikke lest Bunny sitt innlegg, og måtte gå inn å lese hva han hadde skrevet. Jeg er ikke opptatt av religion og av noe slag, og har ikke lest meg opp på hva som står i de forskjellige bøkene. Syntes dette var interessant lesing, som forklarer tankesettet til de som følger koranen til punkt og prikke. Jeg er av den oppfatningen at folk må ha den troen de vil, så lenge de ikke trøkker den opp i ansiktet på meg. Det syntes jeg er veldig provoserende. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    3. That’s the spirit!!
      Hvorvidt den eller den måtte mene en er hjemmehørende under det eller det flagget spiller da vitterlig ingen rolle!
      – Jeg er faktisk dritstolt av deg her, for om vi bare går et års tid tilbake, ville du antagelig vært helt på felgen etter slike tilbakemeldinger, og nå hever du deg over dritten som om jeg skulle gjort det selv, liksom *haha*

      1. Takker 😁😁❤️ Hehe…ja en steike positiv ting som er resultatet av vagabondlivet, er at for hver dag som går blir jeg mer og mer trygg på at ingen skal klare å rokke ved mi tru på meg sjøl 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg