BILLIG?? IKKE I MIN VERDEN..

I dag har jeg vært en tur på Kongsvinger sammen med søstersen & co.

Vi rusla litt rundt og titta, og var bl.a innom Fretex der jeg fant meg et kjekt regnhyre til 50,- kroner. Akkurat det var jo billig – til og med i min verden. Men det som IKKE var billig, var et skjørt som de i utgangspunktet skulle ha 200,- for. Det var ikke prisa, og det de da gjorde var å gå på nettet og google klesmerket. Eeeh..okey? Dama som sto for googlinga fant et tilsvarende skjørt med overdel som kosta 400,- NYTT for hele settet..og så skulle de ha 200,- bare for det brukte skjørtet, lissom. I svarte!!! Det ble absolutt ikke aktuelt, og jeg klarte å prute meg ned en skarve 50-lapp. Beklager, men i min verden er ikke det billig..og eneste grunnen for at jeg tok meg råd til å kjøpe det, er fordi jeg sliter med å finne lange skjørt jeg liker. Bilde av det vil komme etter hvert.

Ellers var vi på DollarStore som åpna her i går. Fy flate så skuffa jeg blei. Det meste var drittdyrt, og de hadde priser som lå over det man finner på “vanlige” butikker. Bare et lite eksempel: Monster kosta 30,- inne på “billigsjappa”..

..og 25,- på Mix-kiosken..

Og sånn var det med ekstremt mye av det de hadde der inne, både spiselig og nips. Som disse hobbygreiene. Hos Nille selger de dem nå for 30,- kroner inkludert et egg ungene kan male på. Makan!!

Etter ei stund måtte husets folk på et møte, så da tok jeg meg en runde på Kongssenteret og vindusshoppa. Prøvde et skikkelig fancy antrekk på ei sjappe – men nei, det ville blitt nærmere 1000,- kroner for hele greia, inkludert den hvite toppen jeg hadde underst. Nope – absolutt ikke billig i min verden.

Så avslutta jeg runden min med å sette meg ned på en café og koste på meg en kopp kaffe. 25,- kr..joda, det går som greit nok – i min verden.

Ligger forresten en ny, liten TikTok ute HER

10 kommentarer
    1. det er mye en må være obs på nåre en handler,sønn min bruker å si att det er ikke alt på holdbar som er billig heller,så her må en kunne prisene ja,bare fordi det er en billigkjede tror folk att det dermed er billigere ,men nei ikke alltid det :=) fint antrekk ,men ting koster desverre

    2. Man må følge nøye med når man er ute og handler.
      Det er fort at man blir lurt på prisene.
      Det antrekket du prøvde var skikkelig smashing!👌🏻
      Vårlig og fint!🤩
      Ha en flott fredagskveld!🥰

    3. En kan jammen bli lurt av priser altså….! Det er absolutt ikke alt en kan bruke penger altså…… lekkert antrekk med den grønne toppen altså! Klemmer <3

      1. Ja huff, det er dessverre fort gjort å bli lurt. Og det er sant, det er absolutt ikke alt man hverken kan eller bør bruke penger på ☺️
        Takk, syns også det var lekkert.
        Klemmerz ❤️

    4. Man må være obs på det når man handler. Også på store matbutikkene. Kjøpte 2 brød som skulle være 25 kr stykke på bunnpris, men da jeg kikke på kvittering hjemme, kostet det 40kr stykke. Andre pris på hylla og andre pris i kassen. Jeg ble veldig irritert, men jeg kikke ikke på kvittering dagen etterpå og orker heller ikke å kjøre tilbake.
      Men fin antrekk du prøvde der på bildet:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg