SØNDAGS-SKRAVVEL

Hei-hei alle sammen, og gooood søndag =) 
Her starta min dag sånn som den stort sett bestandig starter..våkna ganske tidlig, og etter å ha ligget å rulla i senga til jeg ikke gadd mer, sto jeg opp og starta mårra-ritualet mitt.

Bruker bestandig gjøre i stand kaffetrakteren om kvelden før jeg legger meg, sånn at det bare er å trykke på knappen før jeg tusler meg inn på badet..veldig kjekt, for da er kaffen klar når jeg er klar, hehe =)

Og i dag – som de fleste andre dager – endte jeg opp på verandaen med frokosten.

 

Fantastisk deilig å våkne i frisk luft..særlig når været er slik som det har vært de siste ukene.

Men nå, i skrivende stund, er det faktisk blitt litt overskyet og mildere – og jeg så jaggu noen snøkorn danse forbi vinduet mitt nettopp..

 

Senere i dag blir jeg å få besøk av ei jeg har kjent siden jeg var unge..hun er litt eldre enn meg, men jeg var veldig god venninne med søsteren hennes i oppveksten. Grunnen for at hun stikker innom, er fordi jeg svarte på en forespørsel hun la ut i går, om noen hadde litt garn hun manglet for å gjøre ferdig et strikkeprosjekt hun holder på med. Og tenk – jeg hadde nesten et helt nøste av akkurat den fargen liggende, som hun selvfølgelig skal få hos meg =)

 

Ellers vil jeg bare vise dere den nusselige, lille ildtoppen jeg fikk av ei anna venninne igår <3

 

Hadde vært bortom og hjulpet henne med å få start på bilen, og så tok vi oss en liten kjøretur etterpå, og var bl.a innom et senter for at hun skulle handle litt til helga..og så kom hun jammen med denne pent innpakka og sendte med meg hjem.
Snakk om å være heldig, da <3

Ha en nydelig dag videre, alle sammen =D

 

#søndag #skriblerier #frokost #morgenrituale #garn #strikking #blomst #ildtopp #venner 

10 kommentarer
    1. Hørtes lurt ut å gjøre klar kaffetrakteren..det skal jeg jammen også gjøre..her i huset drikker jeg pulverkaffe, og Bjørn traktekaffe..jeg liker det ikke så godt..så når han her hjemme..må jeg lage klar en kanne til han står opp..(jeg er alltid oppe tidlig) Men den tar jo lengre tid en det å koke opp en kopp vann til meg! Så jeg må reise meg og ordne hans over i kanne etter å ha satt meg…Lett å glemme også..og da står den der og blir sur…hihih kaffen altså…Så koslig med blomst…det fortjente du! Ha en god søndag! ps..her snør det nå ganske tett…grrrr

    2. Så deilig å nyte kaffe og mat under blå himmel..selv om det skya til etter hvert 🙂 Så bra du kunne hjelpe med garnet da.. :)..det var en søt blomst..går raskt mot påske nå :)) Klem <3

    3. Ikke ille å nyte frokosten i slike omgivelser. Nå skal jeg ut i sola selv også, har brukt nok tid inne så langt i dag. God søndag! 🙂

    4. Jeg gjør som deg. Ordner alltid trakter klar på kvelden, gjort det bestanding. Samme rutine. Sånn blomst kjøpte jeg også, bitteliten. Utrolig fine. Vakre bilder og herlig at du hadde det garnet da. Kos deg med dagen.

    5. Toini: Ja jeg syns i alle fall det er kjempekjekt =) Jeg er nok ikke så glad i pulverkaffe,da..egentlig foretrekker jeg den gode, gamle kaffekjelen – men det tar sånn tiiiiid om mårran..og selv om jeg ikke har en døyt å gjøre – gidder jeg ikke, hehe =P Og godt det bare er kaffen som blir sur, tji-hiii =D Ja det var utrulig koselig å få den blomsten – og tusen takk for de ordene <3 Ha en riktig god søndag videre =)

    6. annebe: Ja jeg må innrømme at jeg er vel nesten avhengig av den friske lufta om mårran..men blir liksom ikke helt det samme å sitte sånn ute når det er grisevær, hehe =) Heldigvis har det ikke kommet så mye snø her i dag..i alle fall ikke frem til nå..dekker så vidt verandagulvet, og det er jo ikke mye =) Og visst var blomsten søt..og gir meg faktisk litt påskefølelse allerede =) Klemz <3

    7. HeidiElise: Det er sant – storkoser meg hver dag jeg kan sitte sånn ute å nyte =) Det gjør du rett i – komme seg ut (selv om du nok nå er inne igjen for lenge siden, hehe )

    8. solliv: Ja det er jo så lurt =) Starta med det for rundt et år siden – og nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort det sånn hele tiden, hehe =) Så moro da, at vi har samme blomst nå =D Tusen takk for det =) Og ja – det var jo faktisk litt gøy at jeg slumpa til å ha akkurat det hun trengte =) Takk-takk, og ha en flottersfin søndag videre =D

    9. ER ikke å forakte en sånn frokost 🙂 Herlig <3 Skikkelig fin utsikt. Herlig gulfarge på garnet, tipper hun lager noe påskegreier 🙂

    10. frodith: Det er sant =) Og ja – som sagt – utsikten her er det absolutt ikke noe å si på =) Joda, den gulfargen på garnet var skikkelig påske-gul..og tøtta holdt på å strikke et skikkelig flott pannebånd til påske =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg