EI MAGISK NATT

Jeg trodde jeg hadde sett nordlyset danse mange ganger før..men i natt måtte jeg innse at jeg har bare sett en liten forsmak av hva det egentlig kan..

På grunn av at “sinnet” tok meg i går ettermiddag, hadde jeg for vondt i kneet til å orke å sette opp teltet (blir å fortelle litt om det i et innlegg litt senere idag), så jeg bestemte meg for å sove under åpen himmel.

Fant en flott sidevei innover skauen (aner ikke hvor..) og parkerte kongen på ei lysning. Får akkurat plass til å sove i kassen, når lemmen er slått ned.
Sovna først av ganske tidlig..men våkna litt over 1 i natt, og stussa på hvorfor det ikke var bekmørkt..AHA!!..selvfølgelig..månen hadde sneket seg frem.

 

Så lå jeg der og gløtta på stjernene, da..og plutselig var det som om hele himmelen eksploderte i farger. Nordlyset dansa så vilt og vanvittig over hodet på meg, at jeg fikk bokstavelig talt hakeslipp..
Jeg har aldri sett noe så vakkert <3

Prøvde å ta noen bilder (ja..med mobilen) ..men den fanga dessverre bare den grønne fargen..

 

 

 

 

 

 

Skjønner godt “nordlys-jegerene”, for ingen ord eller bilder kan fullt ut gjengi et sånt skuespill som utspilte seg på himmelen..du verden for ei magisk natt 🙂

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #natur #himmel #nordlys #fargespill #måne #månelyst #soveute

21 kommentarer
    1. Det må ha vært helt fantastisk å se et slikt nordlys:-) Synes du fikk fine bilder med mobilen din, men skjønner at det må ha vært noe helt annet å se det selv:-)

    2. OJJJ…så flott!! heldige du!! Syns du fikk fanget det veldig bra jeg! og du var virkelig heldig da..som ikke satt opp teltet!! Noen ganger er man på rett sted til rett tid!! MAGISK! Bare sett et snev av nordlys en gang jeg…Håper du får en flott ny dag!

    3. Å, så vakkert! Nesten så jeg ble litt misunnelig, men det skal man jo ikke være! 😉
      Så bra at du fikk denne opplevelsen! Det er så flott når man kan beundre dette. Har fått gjort det selv, men ikke på langt nær som det du så i natt. Synes det ble mange bra bilder! 🙂

    4. Jeg har aldri opplevd Nordlys..men det må være fantastisk å se det “live”.. for om det er enda flottere enn på bildene er det jo magisk…nydelige bilder :)) God helg <3

    5. annebe: Da har du gått glipp av noe, ja..for “live” beveger det seg i bølger, fyker att og frem..og endrer ofte farge. Takker så mye for det, og god helg til deg også 🙂

    6. Er det det som kalles hell i uhell? 😉
      Hadde du satt opp teltet hadde du kanskje gått glipp av prakten. Naturens skuespill slår de jeg har sett denne uken. Selv om de ikke var å forakte de heller. 🙂
      Ha en flott helg! 🙂

    7. Ei_heks: Absolutt hell i uhell..Hadde neppe kravla meg ut av teltet, midt på natta, hehe 🙂 ..har dessverre ikke fått med meg noe særlig som skjer på bloggen..så beklager at jeg er fraværende med kommentarer..tar det igjen når jeg engang kommer meg hjem igjen.. 🙂

    8. Heldige deg, tenk å oppleve dette da. Magi. Jeg har aldri sett det, bare på tv…
      Fine bilder, ta vare på minnene, det må være sterkt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg