DEN STORE VASKEDAGEN

…oh hjelpes, i dag har jeg fått gjort en masse, alt. Da guttungen hadde dratt på jobb, satt jeg først ei stund å kosa meg med håndarbeidet, samtidig som jeg gløtta litt på Grimm..en serie jeg ser på Netflix. Deretter titta jeg ut vinduet, og ser rett inn i en grå og regntung himmel..så jeg fant ut at jeg skulle hive meg rundt og starte rundvasken av leiligheta i stedet for å fly ut..og som tenkt, så gjort.

Jeg rasa inn på badet, fant frem vaskebøtte og diverse vaskemiddel og satte i gang.


 

Ble faktisk badet jeg starta med, for det er det jeg liker minst å vaske..


 

Så jeg gnikka & gnukka i vei på tak og vegger, halte & dro for å komme bak vaskemaskinen, og synes faktisk ikke det var så ille å gjøre litt arbeid for seg selv, for en gangs skyld…

Men så måtte jeg ta et avbrekk på en liten time, for jeg fikk besøk av ei venninne som skulle komme å hente noe klær som sto lagret her. Det er veldig lenge sida jeg har sett henne – så det var rett og slett godt å få skravle litt med tøtta igjen <3

Og når hun dro, gjøyv jeg løs på vaskinga igjen – måtte jo smi mens jernet var varmt og vannet…eeeh..vått, hehe =P

Og før jeg visste ordet av det, var jeg ferdig..

TA-DAAAA =D


 

Deilig å bli ferdig med det forgrømmade badet..så da kunne jeg koste på meg litt seeein lunsj..pølse & egg får duge =)


 

Det var godt med litt vomfyll..men tok lat-makken meg etterpå?..NOPE! Jeg mener, når man får ånden over seg, er det bare å la det stå til..så elle-melle…stua neste 😉

..huff for et kaos =/

..har ikke gidda så mye som å ta juleteipen av vinduene tidligere..

Men NÅ er teipen borte – og så måtte jeg jo passe på å ommøblere litt i samme slengen 😉

 

Ble nå ikke så aller verst..men jeg er ikke helt fornøyd med det som henger på veggen over sofa..skal omrokkere litt etterhvert, men ikke i dag…NÅ er jeg småsliten, og akter å sløve resten av kvelden..og prøve å få lest igjennom alle de koselige bloggene som ligger å venter på meg 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #fredag #helg #vaske #renhold #rundvask #vaskemiddel #bad #pause #lunsj #stue #ommøblere 

14 kommentarer
    1. Godt å få vaska litt , føles så deilig etterpå… Blei bra når du gjorde om litt ser det ut til..koselig hos deg :)) Men teipen kunne du jo bare latt være…. er jo bare et halvt år igjen til jul nå..hehe…

    2. Er jo så deilig når det er gjort..og særlig når det er for seg selv…jeg var også sånn før..når jeg først gjorde rent, så ble det ommøblering..hihih..mannen vist aldri hvordan stua var når han kom hjem…en nå har jeg roa ned…for kroppen klarer ikke all den jobben…Ser veldig fint ut hos deg da… og kos deg med et rent og herlig hjem!! ha en god kveld!

    3. annebe: Ja det er jammen sant – er en egen, god følelse når bøtta er “parkert” =) Takk for det – er godt med litt forandring 😉 Hehehe..ja du sier noe – kunne jo spart med det arbeidet =P

    4. fruensvilje: Takk..hehe..hadde vel hoppa glatt og elegant over hele vaskinga jeg også, hvis det hadde vært skikkelig vær ute for å fly i skauen..men kanskje like greit at jeg fikk tatt det, før godværet kommer tilbake 😉 Takk så mye for det =)

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jaaaa..det er jo akkurat det – har en skikkelig god følelse nå – selv om jeg ikke fikk tatt mer enn bad og stue i dag. Hvis kroppen ikke protesterer for mye – og jeg gidder, tar jeg i alle fall kjøkken i mårra – men der er ikke mye man kan ommøblere på, tji-hi 😉 Takk så mye for det =) En riktig god kveld til deg også =)

    6. Så deilig å få slikt unnagjort, bare ta ferien hit du hehehe :))) Fri kost og losji skal du få 🙂 Koselig du har det i stua <3 Ha en fin natt 🙂

    7. Ida Caspara: Hehe..jojo..det blir det neste – reisende vaskedame i farta, tji-hi 😉 Men ja – det er veldig deilig å få det ferdig 🙂 Takk for det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg