VASSBOTNVATNET med SVANESANG

Da er jeg (dessverre) hjemme igjen, etter en fantastisk tur i skogen, for å teste ut både det nye teltet – og de nye skoene mine.

Skoene først: – fungerte helt flott de..ble ikke våt på føttene, enda jeg traska over en haug med søkkblaute myrområder..god plass til tærne mine, og skikkelig god støtte til anklene. Selvfølgelig fikk jeg gnagsår – men det får jeg bestandig med nye sko – så det er bare å plastre og være glad. Poenget her er, at det bruker aldri være mer enn 2 – max 3 runder med gnagsår før skoene er inngått – så jeg får liksom ikke gjort meg opp en full mening om de, før det er gått en tid 😉

Og teltet?…oooh..I´m in love <3 Det var fantastisk..superlett, enkelt og sette opp/ta ned – og ruva akkurat passe i terrenget. Sov som en stein gjorde jeg også, hehe..så det er jeg veldig fornøyd. Det eneste minuset er at det har en vannsøyle på kun 3000 – jeg foretrekker minimum 5000..men jeg kjørte på litt ekstra impregnering mens jeg hadde det oppslått, så det går nok bra =)

Så var det turen, da..ojojoj, jeg har kosa meg <3
(..det blir mange bilder her – så vær så snill å gi meg ei tilbakemelding på om det er for drøyt… )

Bestemte meg for å dra til en av kommunene ikke langt unna her, Lødingen..der fant jeg et nydelig vann – Vassbotnvatnet – i fjor jeg var å surra for meg selv, og tok sats på at det var blitt fritt for snø oppi der.

Traska meg oppover i ca. 1 times tid – og yezz & oh lykke..det var helt fritt for snø og is <3

Jeg starta med å finne meg et fint og flatt sted, så nært vannet som mulig..og fikk satt opp teltet.

Deretter surra jeg litt rundt, samla ved og kosa meg..før jeg fyrte opp dagens første bål og fikk laga meg middag. Det ble kjøttboller og potetmos, hehe 😉

..og etter en solid middag, måtte det en solid ettermiddagskvil til..i form av soling og lesing =)

Etter å ha kosa meg i solsteiken lenge-lenge, surra jeg meg barfot og lykkelig, en ny runde og tok litt bilder. Pga. lite strøm, valgte jeg å kun ta ett bilde av hvert, og satse på at de ble sånn høvelig brukanes.

Ikke noe å si på utsikten, nei <3

Om kvelden satt jeg og kosa meg og fulgte med sola som laga spennende skygger rundt om..

Og på andre siden av vannet, hadde det vært 3 svaner og holdt meg med selskap hele dagen. Men nå begynte de å svømme nærmere, så jeg kunne få tatt et bilde..og så sang de..eller noe sånt. Du vider verden for en konsert de holdt for meg. De nikka opp og ned med de lange halsene sine, og skvæka i vei…

..og plutselig – så kjapt at jeg nesten ikke rakk å få opp telefonene (og dermed ekstra uklart bilde) – flaksa de av sted – og mer så jeg ikke til dem..

Og når svanene var ferdig med sin sang og hadde flydd, var sola gått helt ned, og det begynte å bli kjølig. Derfor trekte jeg meg inn i teltet, og lå lenge der og filosoferte for meg selv..for et fantastisk liv jeg tross alt har <3

I dag våkna jeg til et like nydelig og strålende vær som i går..

Skikkelig mollkosa meg, med å fyre bål og lage frokost. Elsker de her mårraene..null stress..

Etter frokost ble det en ny runde med å ta litt bilder, men nå var det begynt å bli så lite strøm på telefonen, at det var ikke noe gøy..har en sånn Power Bank, men den er ikke så særlig god..får ikke lada opp en hel gang..kun kanskje 80%..så det måtte bli litt så-som-så..

Vakkert?…oooh jah <3

Rett bak her, til venstre i bildet, ligger det et annet vann. Hadde tenkt å gå dit i dag, men hælene var litt for ømme, med tanke på at jeg måtte komme meg ned også – så det får være til en annen gang..

På tur tilbake gikk jeg rundt hele vannet – og fikk bilder fra litt andre vinkler.

Mens jeg sto her og sikta meg inn for å få et bra bilde – kom det en fisk plaskende og susende nedover elva og ut i vannet..haha..gjett om jeg skvatt..og klarte selvfølgelig IKKE fange den – hverken på kamera eller ellers, hehe 😉

Et uttørket elveleie på tur nedover..

Og deeer er havet..med andre ord – jeg er nesten nede igjen =)

Som sagt – en fantastisk tur. Bare synd at jeg ikke har annet kamera, og må bruke telefonen – og dermed strømmen til den. Hmmm..må finne på ei lur løsning til neste gang 😉

#blogg #turblogg #friluftsliv #natur #fottur #telttur #telt #vann #fiskevann #svaner #svanesang #fjell #skog #bål #bålmat #bålkaffe #solskinnsdag #godvær #lødingen #nordnorge

1. Så bra du var fornøyd med støvler og telt..:)) For noen fantastisk flote bilder av nydelig natur.. må jo være verdens beste meditasjon det her.. Virker jo som telefonen tar bra nok bilder i massevis :)) Ha en trivelig kveld <3

2. annebe: Takk for det..ja det finnes ikke noe bedre – og hadde ikke mye lyst å dra hjem..men måtte, fordi jeg har lovet meg bort i mårra.. =/ Meeeen..det kommer flere dage =) Og jada – telefonen tar bra bilder – det er bare så kjipent å bli fri for strøm på den..hvis jeg nå plutselig trenger å ringe, hehe 😉 Takk – og en trivelig kveld til deg også <3

3. Så mange flotte bilder! blir aldri for mye bilder!! og om du føler det blir for mange..noe jeg ikke syns dette var…så er det jo bare å dele opp i to innlegg….:-) Ja jeg prøver å huske å ta på plaster på hælene FØR tur med nye sko.. Ser helt herlig ut der!!

4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for det =) ..godt å høre..jeg syns det er ok å legge ut så mange – men prøver jo å være litt var for hva leserne syns er ok, da.. Ja jeg setter også bestandig på før – og teiper over med sportsteip..men likevel får jeg gnagsår i alle fall to ganger..så da er det bare å plastre på nytt..og gjerne ha på litt gro-salve e.l under..har ganske “vanskelige” føtter, nemlig..men pyttsan, jeg vet jo om det 😉 Og ja – det er en fantastisk, herlig plass =D

5. At mann alltid skal “glemme”å plastre føttene Før di nye skoene taes i bruk….ja,ja…så lenge turen ble flott spiller det ingen rolle og jeg tror du gir f..i gnagsår bare du får komme deg ut. Det er en fantastisk evne. God tur videre, ta bare…og gratulere med nytt utstyr 😊

6. atinanyleve: ..hehe..det værste er at jeg klaska på sportsteipen og det i forkant – as always – men det nytte ikke med de vanskeligstilte “undesåttan” mine..dem VIL ha sine 2-3 gnagsår før skoen er gått inn 😉 =P ..men du har heeeilt rett..æ gir f..! =D Takk for det – og takketakk =D

7. Milde himmel for noen nydelige bilder. Jeg fikk hjemlengsel og angrer på at vi ikke skal nordover i år. Det er noe helt eget med nord-norge på sommeren. Godt du likte teltet, får håpe skoa blir gode å gå i etterhvert.

8. Tone: Tuuusen takk for det =) Ja det er jo helt vanvittig flott her oppe, når det er skikkelig sommer..så det er jo synd at det ikke blir noen nordover-tur på deg.. Yepp..teltet var som sagt perfekt – og satser stort på at skoa skal bli like perfekte etter hvert 😉 Ha en fortsatt flott kveld og ei riktig god natt =)