FOLKEPARKEN – MUSVANNET

I dag da jeg våkna, hadde jeg tenkt å bruke dagen til å starte litt rundvask av leiligheta..bare sånn i tilfelle jeg må flytte ut i løpet av de nærmeste månedene. Men så var det så innmari godt vær ute, at jeg ville myyyye heller ut og få litt luft.

Så jeg bestemte meg faktisk for å gå meg en runde i Folkeparken – det lokale turområdet vårt, som er brukt av masse folk hver dag. Jeg er jo ikke så veldig glad i de områdene der det syder av folk, men litt over 8 om mårran er det ikke så veldig stor sjanse for å bli sprunget ned der, hehe =)

Den vanlige løypa rundt, som nok de fleste går, er ca.4 km. Men det er veier og avstikkere over alt.


 

Dessuten er det en hel haug med gapahuker rundt om i hele området..i alle fall 9 som jeg kommer på i farta..som bl.a den inni granskogen her..

..og så er det i tillegg satt opp benker og søppeldunker veldig mange steder. 


 

Så dette er et yndet sted, for liten og stor =) Bare en liten rusletur innover, kommer man til Grunnvannet..der er det lagt til rette for grilling, bading og masse kos.


 

Som sagt, de fleste går vel den løypa på ca.4 km..og da må man gå til venstre og tilbake i krysset ved Katedralen.


 

Jeg liker å gå litt lengre, så jeg fortsetter mot høyre og oppover..og får med det doblet lengden på turen min 😉

Og da støter man på flere gapahuker..og stikkveier..

Videre oppover bærer det..en god del snø her enda – men ok å gå likevel, fordi den er så hardtrampet =)

..og oppover…snaaart fremme 😉

Yezz..oppe ved Musvannet..og enda en flott gapahuk =D

..og stikkveier. Herfra kan man gå til andre vann, på fjellene – eller ei alternativ rute ned til Folkeparken igjen.
(..ja..det er vannet dere ser bak skiltet..totalt fullt av is og snø enda..)

Godt å pause i sola <3

Ei sjarmerende, lita bru over elva som renner ut fra Musvannet.

Kosa meg ei god stund der oppe, før jeg traska ned igjen. Her er ikke så langt unna at jeg er ved startpunktet – tatt langs den delen av veien man kommer, når man tar til venstre i Katedral-krysset 😉

Og her er bare noen steinkast unna parkeringsplassen. Vakkert hele veien 😉

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #natur #tur #fottur #friluftsliv #friskluft #foto #bilder #naturbilder #folkeparken #harstad #troms #nordnorge

8 kommentarer
    1. Det ser kjempedeilig ut å fly rundt så tidlig på mårran faktisk 🙂 Jeg MÅ få meg en fjelltur med søsters i sommer 🙂 Ha en fin kveld Helene <3

    2. VAkkert!! og jammen er du heldig med været! tenk å dra tilbake til nord, også følger godværet etter deg!! Heldig gris!! hihih..men ser ut som dere trenger det…så all snøen får smeltet før vinteren igjen kommer…Flotte bilder, og ser ut som en herlig tursti!

    3. frodith: Åh ja..det er superdeilig, faktisk 😉 Får håpe du får deg en koselig tur etter hvert, da :)) Takk..det samme til deg <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg sa nå alltids at jeg skulle hjem å berge nordlænningan fra snøkov..og klarte det jaggu, hehehe ;)) Men joda, det gjør godt, for her er sabla mye snø enda, enkelte steder.. Takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg