NESTEN SÅ JEG VILLE GAULE, JO..

Dagen i dag starta egentlig ganske ok..kom meg ut døra før klokka 9, med kamera på slep for å ta litt bilder i et par times tid. Hadde i utgangspunktet lovet meg bort til en kompis for en vennetjeneste etter det, og derfor sett for meg at mesteparten av dagen videre ble å gå med til å være sammen med han. Men så måtte jeg ut i et annet ærend i stede, som innebar kjøring fra Harstad til Lødingen..og da tenkte jeg YEZ!! Nå får jeg virkelig mulighet til å ta litt ekstra flotte bilder på returen. HAH!!
Jeg ville gaule når jeg kom hjem og koblet kamera til laptop´en…av nesten 150 bilder, var det kun et par stykker som var mulig å berge. Vet ikke hva som er skjedd med objektivet jeg brukte – men bildene er fulle av små, sorte prikker. Jeg bruker bestandig å tørke av linsa før jeg begynner å fotografere, så jeg regner med det er “støvkorn” fra plast, som kommer fra innsiden av selve objektivet.
Fanden også, da!!! Men – da jeg ikke er en person som lar meg irritere lenge om gangen, er jeg ferdig med sjokkerte reaksjoner og “surking” nå. Og seriøst – det er jo tross alt ikke stort annet å gjøre, enn å se om jeg får til å fikse det på ett eller annet vis…

I alle fall..her er det ene bildet jeg klarte å berge – tatt i Lødingen. Og heldige meg som ELSKER uvær – jo værre, jo bedre – fikk jaggu litt vind og bølgeskvulp mens jeg var der. =)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tatt i betraktning at Harstad kun er en times kjøring unna, har jeg naturlig nok vært borti traktene der en “zilllion” ganger (Lødingen er et av de stedene vi må ta ferge fra,  for å komme oss nedover mot Fauske og Bodø – og videre nedover landet). Men selv hvor ofte jeg har vært der, har jeg liksom aldri utforsket stedet noe særlig – og tenkte nettopp derfor at jeg skulle passe på og benytte sjansen når jeg først var der. Noe som jeg da gjorde – selv om det ikke lar seg bevise på film (…enda en gang..fanden også til hele kamera!…okey…NÅ er jeg ferdig å surke, hehe)
Så da vet jeg i alle fall at jeg skal ta samme rundturen senere en gang – når det våres litt i bakkene. Det var nemlig mange steder der jeg kunne tenkt meg å trasket litt rundt om kring – men hadde ikke rette fottøyet i dag.

Så var det det andre bildet jeg klarte å berge.. Det er fra en kaffepause jeg hadde under veis (har bestandig primus, kjele og kaffe liggende i bilen)…yuhuuu så interessant…sant? =)

Ja det var dessverre alt jeg klarte å få til i dag…så nå skal jeg krype opp i sofa og se om jeg finner ut noen lur måte å få fikset objektivet mitt på..og så skal jeg litt senere i kveld starte på uke 3 av 4 på et fotokurs jeg tar via nettet & webinar…utrolig spennende og lærerikt.

 

#natur #hav #sjøsprøyt #vind #uvær #fjell #foto #kaffe #kaffepause #kaffekjele #primus #votter #sne #vinter #friluftsliv #biltur #lødingen #nordnorge #utpåtur

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg