INNEDAG(ER) & UFINE SKUMNISSA

Akkurat nå har jeg meg noen egentlig ufrivillige, men sårt trengte og sjølpålagte innedager. Det vil si, i går var jeg på den vanlige fredagsdaten med eine venninna mi, men det var ikke den store futten i meg, så det eneste bildet jeg tok, var av julepyntinga utenfor eine butikken mens jeg satt å venta på at hun skulle komme.

Og den futten jeg mangla, kom rett og slett av at jeg har gått i lengre tid med av-og-på-betennelse i eine armen, og en temmelig stiv og kranglevorn fibro-kropp. Akkurat detta er selvfølgelig min egen feil, både fordi jeg har vært sløv med “sjølmedisinering”  i form av å komme meg ut i naturen – men også fordi jeg har enda ikke lært meg den fulle betydninga av å ta hensyn til meg sjøl når kroppen streiker.

Men i går – etter at jeg kom hjem fra “daten” – bestemte jeg meg for å rett og slett flate ut i en dag eller to – og tok medisinen min på ettermiddagen i stedet for på kvelden. Og det var veldig greit, for akkurat den medisinen tar søvnen fra meg i flere timer etter at jeg har tatt den…men ved å ta den så tidlig, fikk jeg faktisk i både pose og sekk i går.. Temmelig smertefri utover ettermiddagen og kvelden.. OG jeg fikk en god nattesøvn når jeg la meg 😊

Og i dag akter jeg å fortsette utflatinga på sofa, og bare konsentrere meg om å gjøre absolutt ingen ting!!!

Så var det de derre ufine skumnissene jeg nevnte i overskrifta.. Ja du snakker, altså!! Jeg hadde ei skål med nissa & juletrær stående på bordet, og alt virka greit oppi der da jeg slengte meg i horisontalen på sofa i går..

..men..ei stund seinere, hadde alle unntatt én nisse stukket av…æ meine…ka farsken? Nåkka så ufint å forlate kompisen sin på det viset!!

Stakkarn virka så ensom..aleina midt inne skauen.. Æ måtte beint ut forbarme mæ over kar’n, og lot han få flytte til Mageland..kor (innså æ) at alle kompisan hadde forsvunnet til 🙈😉

 

6 kommentarer
    1. Får håpe du får hvilt deg godt og kommer deg i gang igjen! Lytte til kroppen… viktig….! Jeg lo godt nå – greit å ha alle skumnissene i mageland kanskje – da er det ingen som frister…. hihi… 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg