NESTEN PERFEKT SOFTIS (og nytt punkt på lista)

Må bare si at jeg er veldig imponert over været vi har hatt de siste dagene..tåke morgen og kveld, og ellers blå himmel og sol – ispedd små regnskyller fra lokale skyer, som varer 3-4 minutter, hehe =)

Og så har vi heldigvis hatt det varmt – i alle fall etter min målestokk. Så i dag kjørte jeg meg ut en liten luftetur – foten krangla, så jeg innså at å løpe oppetter fjellsida skulle jeg bare glemme akkurat i dag – men jeg kunne jo konsentrere meg om å kose meg litt i nærområdet – og samtidig få et nytt kryss på “to-do” lista mi (som du kan lese mer om HER hvis du vil 😉

Derfor kjørte jeg innom Mix-kiosken og fikk meg en soft-is..SKULLE ha med både sitron & salt lakris..men buhuu..ingen sitron =O
Men de hadde appelsin – så ja takk, gjerne – og dermed fikk jeg en nesten perfekt soft-is likevel..og nytt kryss på lista 😉

 

Tok isen med meg og kjørte noen få meter bort i Kanebogen-fjæra, som ligger rett ved Harstad Camping..

 

..og der satt jeg på et berg og kosa meg og gløtta på folk som var ute i samme ærend – å nyte søndagen i det nordnorske godværet =) 

 

 

 

Nå skal det sies at jeg er ikke noen storspiser på soft-is, akkurat..men MÅ liksom ha litt i løpet av sommeren..men som dere ser, kunne de godt ha solgt mini-varianter, altså..hehe =P
Men godt – ja DET var det <3

 

#blogg #hverdagsblogg #søndag #helg #kos #sommer #nordnorge #godværsdag #fjæra #folkeliv #is softis

16 kommentarer
    1. Det så ut som perfekte omgivelser å kose seg i ..og isen så veldig god ut den også.. aldri smakt softis med sitron eller appelsinstrø.. :)) Jammen slitsomt med sånne to-do lister…hehe…

    2. annebe: Ja det var trivelig der, gitt =) Oh – det er veeeldig godt, og jeg anbefaler virkelig å prøve..(selvfølgelig, hehe 😉 Ja du kan så si, hihi =D

    3. Det så virkelig ut som sommerlykke <3
      Jeg er veldig glad i soft is. Har enda ikke prøvd lakris på, så det må jeg forsøke en gang. Men ellers pleier det å være sjokoladestrø, eller krokan.
      Og nydelige omgivelser, det kan du i alle fall skryte på deg 🙂 Kjekt å sitte sånn 😀

    4. Anonym: Ja det var virkelig litt sommerlykke..en deilig stund =) Jeg er også veeeldig glad i krokan på – men har litt sånn smådilla på salt og surt for tida, hehe 😉 Og ja – ikke noe å si på omgivelsene =P

    5. Hihi, ja, softis må til…. men de kunne godt vært litt mindre innimellom ja….. nydelig vær dere har- da er det bare å storkose seg alt en hælær (som vi sier i Larvik)… altså alt en orker….. Klemmer <3

    6. HeidiElise: Hehe..ja det er helt sant..må liksom vite at jeg har spist det i løpet av sommeren..og det føles absolutt ikke feil å nyte det på en sånn dag som vi har hatt i dag =D

    7. Margrethe: Åh ja – softis og sommer er liksom noe som hører sammen..spesielt når vi har sånne dager som i dag =) ..hehe..skjønte den – vi har nesten samme ord her – hæres – men det har liiitt anna “orker” betydning..som i “æ hæres ikkje å gå ut, det e så kaldt”..f.eks..hehe 😉 Klemz <3

    8. Så lurt å ta en tur i nærområdet..og softis! nam…jeg er heller ikke så veldig begistret for det…og viste ikke at man fikk med lakris..og heller ikke med sitron..så skal jammen prøve det! takk for tips! og flotte bilder!!

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja av og til kan det være godt å bare være nært hjemmet også, hehe =) Ja litt softis må til 😉 Vet ikke hva som er vanlig ellers, men den Mix-kiosken her, har sinnsykt mange forskjellige strøssel – fra både salt og søt lakris til appelsin og blåbær 😉 Bare hyggelig det, du..og takker så mye for det =)

    10. frodith: Hehe..er jo ikke SÅ glad i det..men et par-tre stykker i løpet av sommeren må jeg ha 😉 ..må jo også bare innrømme at jeg er myyyye mer glad i anna is – og det spiser jeg haugevis av i løpet av hele året, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg