ØRNA SOM BLE KIDNAPPA AV SNYKOVET

Vel, har du min fantasi så var det akkurat det som skjedde. For etter at jeg hadde vært ute å handla litt mat til heimen, fikk jeg fylt opp tanken til “rimelig” (les:latterlig) pris..kr.18.11/L for diesel.. og så tok jeg meg en liten luftetur. Det var egentlig veldig ok å kjøre, for selv om det småsludda litt hist og her, kjørte jeg mot antydning av blått i det fjerne.

Derfor parkerte jeg kjerra på ei utkjøring for å ta litt bilder. Og det første som møtte meg mot “blåflekken” som hadde skvisa seg veg gjennom skylaget, var jammen ta ei ørn. Oooh kor æ zoma & orga for å prøve å få den i fokus..med svært lite hell, for vind & mobilkamera er ikke den beste komboen. Synd å si det, men dette er det eineste som ble sånn høvelig klart.

Jeg bala så mye, at jeg fikk ikke med meg at fra den kanten den hadde kommet svevende – kom det også en gedigen sky stappfull av snø som ville være med på bildet..

..og når jeg snudde meg den veien ørna hadde svevd…huh…borte..æ trur jaggu en er blitt kidnappa, gitt…

Jaja..da var det ikke annet å gjøre enn å tusle seg inn i bilen igjen. Og det er heilt teit, for før jeg kom meg så langt – hadde det lavet ned så tett at jeg var hvit som en snømann.. Ka gjer dåkker mæ? hehe 🤪

8 kommentarer
    1. Utrolig flink du som kjører lang og strand selv det er dårlig vær.:)
      Men jeg skjønner deg for man blir jo lei av å kikke på 4 vegger hjemme:)
      Det er litt vanskelig å ta bilder av fuglene i himmelen:)

    2. Hihihi, litt av et vær altså! Gøy å se ørn – det er såååå sjelden her…..! Synd den blei kidnappa, men ting skjer, veit du, hihi..! klem <3

      1. Ja fysjsmeg, hehe 🤣 Rart at det er så store forskjeller.. Vi har mye ørn her, og det er ikke uvanlig å se flere i lag..men det blir med de som med nordlyset…blir aldri lei 😉 Det er sant, hihi ❤️ Klemmerz

    3. Det er så flott å se ørna sveve like over en. Vi har mange ute i Gjengstøa, og nå som vi flytter dit, håper jeg å få bra bilder etterhvert med speilrefleksen. De er som du sier ikke så enkle å få bra bilder av, og ihvertfall ikke når snøen kidnapper den 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg