SNÅSA KIRKE

I dag tenkte jeg ut at jeg ville dele ei ny severdighet med dere, som jeg kom over når jeg putra – lykkelig som bærre tjusan – langs kjente og ikke minst ukjente veier ned mot søstersen i forrige uke.

Som tenkt så gjort…eeeh..tenker jeg..så her er noen bilder av Snåsa kirke.

Det er ei utrulig vakker steinkirke med plass til ca. 500 stykker. Etter det jeg kunne finne ut, er den eldste delen av kirka bygd på 1200-tallet…og så ble den restaurert i 1869.

Nevnte jeg at den er vakker? 😍

Vakre vinduer også – selv om det ikke vises på bildene.. (note to self: gå nærmere og zoom inn når du ska ta nærbilde av kule vindua 🙈)

Majestetisk..nesten som en mini-katedral..

Æ va bra heldig me de fuglan som bestemte sæ å flakse en æresrunde over taket, i det æ knipsa.

Jeg er jo absolutt IKKE flink til å dra frem interessant fakta som kan fenge allmennheta, men klarte nå å rote meg inn på ei side som forteller litt mer om kirka. Så er du interessert i det, finner du linken HER

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg